• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070503251
  • خبرنگار : 50444

پرداخت ۷۲.۵ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

پرداخت ۷۲.۵ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پرداخت ۷۲.۵ میلیارد به دستگاه‌های خدمات رسان استان برای ایجاد زیرساخت های نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

سیدعلی میرکریمی پنجم مهرماه در حاشیه مراسم اهدای ۲۲۶ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از نهضت ملی ۴۸ هزار واحد است که تا به امروز ۷۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: ۳۱ هزار و ۲۵۱ نفر حائز شرایط دریافت مسکن در استان شده‌اند که عملیات ساخت برای بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی آغاز شده و به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارند.

وی بیان کرد: در ارائه خدمات به طرح نهضت ملی مسکن، دستگاه‌های مختلف تکالیف مشخص دارند که به لحاظ بودجه‌ای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و سازمان برنامه و بودجه هرکدام یک سوم سهم دارند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های آب و فاضلاب و برق در استان پرداخت شده است تا خدمات زیربنایی لازم در نهضت ملی را ارائه دهند.

میرکریمی به طرح جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: امروز ۲۲۶ قطعه در قالب طرح جوانه جمعیت به متقاضیان اهدا شد.

وی ادامه داد: این ۲۲۶ قطعه زمین حدود ۴۵ هزار متر مربع مساحت دارند که به صورت رایگان تحویل متقاضیان می‌شود و صرفاً هزینه آماده سازی آن ها پس از دو سال تنفس و طی اقساط هشت ساله دریافت می‌شود.

میرکریمی گفت: چهار هزار و ۵۶۹ نفر از استان در طرح خانواده و جوانی جمعیت نام کرده‌اند که چهار هزار و ۴۰ نفر از آن ها حائز شرایط دریافت زمین شده‌اند که در مراحل بعدی و پس از الحاق زمین‌های لازم به محدوده‌های شهری تحویل خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به اهدای چندین قطعه زمین به خانواده ایثارگران نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان گرمه ۳۸ قطعه زمین و در شهرستان جاجرم نیز ۱۵ قطعه زمین به خانواده ایثارگران تحویل می‌شود که هر کدام از این قطعه‌ها برای دو خانواده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha