• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060704963
  • خبرنگار : 50590

در ششمین روز از هفته دولت انجام شد

افتتاح ۸ طرح سلامت، آموزشی و کشاورزی در همدان

افتتاح ۸ طرح سلامت، آموزشی و کشاورزی در همدان

ایسنا/همدان در ششمین روز از هفته دولت هشت طرح سلامت، آموزشی و کشاورزی با اعتباری افزون بر ۱۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

عملیات احداث مدرس چهار کلاسه خیرساز در روستای آبشینه در سال ۹۸ با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان توسط خیر زنده‌یاد حاج علی‌اصغر صفاریان‌همدانی آغاز شد سپس با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی تکمیل شد.

نماینده مردم همدان در مجلس در آیین افتتاحیه این‌ مدرسه خیرساز گفت: خوشبختانه این روزها هر کجا می‌رویم اثری از خیران را می‌بینیم و این نشان می‌دهد مردم به فرهنگ و انسانیت توجه بیشتری پیدا کرده‌اند و این امر افزایش می‌یابد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه اعتبار ساخت دو زمین چمن گرفته شده است، مطرح کرد: اعتبار دو زمین چمن یکی برای مدرسه شبانه‌روزی آبشینه و دیگری برای مدرسه شبانه‌روزی قهاوند از اعتبارات تهران گرفته شده است.

در ادامه فاز دوم بهسازی و آسفالت روستایی شیرین‌آباد در دهستان جیحون به بهره‌برداری رسید. در این روستا بیش از ۱۷۰ خانوار زندگی می‌کنند و بهسازی این طرح از سال ۱۴۰۰ آغاز شده به طوری که مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان برای زیرسازی، جدولگذاری و آسفالت‌ریزی هزینه شده و در این روستا ۱۵ جلد سند مالکیت نیز صادر شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس در آیین افتتاحیه این‌ طرح نیز گفت: برای نقشه هادی روستاها اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده؛ طرح هادی ۳۶ روستا بازبینی شده تا نیاز آنها برطرف شود و خدمات و بهسازی ۱۴ روستا تنها بخش کوچکی از طرح‌هاست و باید دید این پروژه‌ها چه اتفاقی در مردم ایجاد می‌کند.

به صورت همزمان ۱۵ مسکن مددجو در بخش شراء همدان به بهره‌برداری رسید به طوریکه این تعداد مسکن به همت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بنیاد مسکن با تخصیص ۱۵ هزار میلیون تومان ساخته شده است.

همچنین در ادامه پروژه آبیاری بارانی در روستای عبدالرحیم در مساحت ۱۵ هکتار با تخصیص اعتبار ۶۰ میلیون تومان و پروژه روکش آسفالت ورکش- دولت‌آباد به طول هفت و نیم کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۱۵ هزار میلیون تومان به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش ایسنا، در پایان از طرح پرورش ماهی ۳۰ هزار قطعه‌ای با استخر دومنظوره در روستای مسلم‌آباد با اعتباری افزون بر ۳۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha