• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040805502
  • خبرنگار : 50237

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

چشیدن طعم نخستین حضور

چشیدن طعم نخستین حضور

ایسنا/همدان نخستین مهر حضور در تابستان۱۴۰۳ برای رأی اولی‌ها ثبت می‌شود و این حضور نه تنها در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد ماند بلکه نتیجه و ثمره این انتخاب، دوره‌ای چهار ساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

همیشه اولین اتفاقات در زندگی هرکسی خاطره می‌شود، خاطره‌ای که تا آخرین لحظه عمر با انسان همراه است و به همین دلیل همه ما همیشه برای تجریه اولین‌ها لحظه شماری می‌کنیم.
یکی از این اولین‌ها که در زندگی هر کسی اتفاق می‌افتد اولین انتخاب و اولین مشارکت است، آن هم از نوع یک رویداد بزرگ سیاسی و سرنوشت ساز و به طور قطع طعم اولین انتخاب از این نوع و دخالت در تغییر سرنوشت یک کشور می‌تواند یکی از شیرین ترین و لذیذترین طعم‌ها باشد که هرکسی برای چشیدن آن لحظه شماری می‌کند.
یکی از رأی اولی همدانی با حس غرور و افتخار اظهار می‌کند: از اینکه من هم می‌توانم در تعیین سرنوشت کشور و نحوه مدیریت آن اظهار نظر کنم بسیار خوشحالم و این موضوع باعث افتخار من است.
محمدی با بیان اینکه رأی بالای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در بهبود وضعیت کشور نقش موثری دارد، می‌افزاید: کشوری که مسئولان آن با مشارکت بالا و رأی صحیح انتخاب شوند قدرت بیشتری پیدا می‌کند و این قدرت می‌تواند زندگی بهتری برای مردم رقم بزند.
مهسا دشتی زاده، دانش‌آموز پشت کنکوری است که با وجود نزدیک بودن زمان کنکور، با دوستانش در محل اخذ رأی در همدان حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت و در مورد علت حضورش در این شرایط می‌گوید: قبول شدن در دانشگاه و تحصیل علم و دانش در بالاترین مقاطع زمانی مفید خواهد بود که کشور من مسئولانی مدبر داشته باشد.
این دانش‌آموز همدانی ادامه می‌دهد: داشتن مسئول و مدیر با درایت نیز تنها با مشارکتی که پشتوانه‌اش تحقیق و آگاهی باشد میسر و محقق می‌شود و برخی شرکت نکردن در انتخابات را توجیهی برای مقابله با مشکلات اعلام می‌کنند، در حالیکه مشارکت نکردن من و دیگران باعث می‌شود تا مسئولی که کاربلد نیست بر صندلی مدیریت بنشیند.
دشتی‌زاده با بیان اینکه رأی ندادن شانه خالی کردن از نقش آفرینی در سرنوشت کشور است، اضافه می‌کند: ایران باید کشوری مقتدر در همه زمینه باشد و اولویت من شروع این راه و حضور پر رنگ انتخابات است.
رأی اولی دیگری که به گفته خودش روزها در انتظار این بوده تا بتواند در انتخابات شرکت کند، راستگویی و شفافیت را مهمترین معیار رئیس‌جمهوری مد نظر خود دانست و می‌گوید: برای ما جوانان راستگویی مسئولان بسیار مهم است و انتظار داریم همان وعده‌هایی که قبل از انتخابات به مردم می‌دهند در دوران تصدی امور، اجرایی کنند.
عبدی ادامه می‌دهد: از این که برای نخستین بار رأی می‌دهم خوشحالم چون رأی حق من است و همه باید از حق خود دفاع کنند و مهمترین خواسته قشر جوان از رئیس جمهوری منتخب مردم اشتغالزایی و توجه به این موضوع مهم است که بسیاری بیکار هستند.
او بیان می‌کند: ملت ایران همواره در طول انقلاب اسلامی  در  صحنه‌های مختلف حاضر بودند و مشارکت فعالانه خود را به ثبت رساندند که این بار نیز باید با وجود تمامی مشکلات به میدان بیایند و برای حفظ و بقای آن تلاش کنند.
عبدی سربلندی کشور و نابودی دشمنان را از دیگر اهداف خود برای شرکت در انتخابات عنوان کرد و می‌گوید: انتظار داریم منتخبان ملت مشکلات مردم به خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، به هر طرف که نگاه کنی‌، روایتی از جنس حماسه حضور می‌بینی امروز روز گره نسل‌ها به سرنوشت کشور است، از رأی اولی‌ها گرفته تا نسل اول انقلاب همه به صف شده‌اند تا در ساعات باقی مانده سهم خود را ادا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha