• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402052112517
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

افزایش ۹۴ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سیستان و بلوچستان

افزایش ۹۴ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از افزایش نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی سال تحصیلی جاری به ۹۴ درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد.

حسین بروشکی در گفت وگو با ایسنا- افزود: همچنین نرخ جذب واقعی ابتدایی در استان به ۵۵.۳ درصد، نرخ پذیرش نوآموزان پیش دبستانی به ۵۵.۱۷ درصد، نرخ جذب نوآموزان یک سال پیش از دبستان به ۷۳.۳۰ درصد و نرخ تکرار پایه دوره ابتدایی به ۹۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بروشکی خاطر نشان کرد: همچنین توزیع بسته‌های تحولی زبان آموزی پایه اول ابتدایی در ۸۰۷ کلاس درس استان از مجموعه ۸ هزار بسته توزیع شده در کل کشور که در نوع خود بی نظیر بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه از بهره مندی ۵۲۸۰ معلم ابتدایی استان از طرح کشوری شهید همت خبر داد و گفت: در این طرح با هدف توسعه توانمندی‌های معلمان، ۵۲۸۰ معلم ابتدایی تازه استخدام شده توسط ۳۰۰ مربی و راهبر آموزشی و تربیتی استان آموزش های لازم را فراگرفتند و با راهبردهای نوین آموزشی آشنا شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک هزار و ۳۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی ویژه معلمان دوره ابتدایی با حضور ۶۶ هزار و ۲۱۰ معلم در قالب ۶ هزار و ۴۸۴ ساعت برگزار شده است.

وی بیان کرد: برگزاری ۱۴۱۰ نشست تبیینی در راستای عملیاتی شدن فریضه جهاد تبیین با رویکرد روشنگری، تشریح و تبیین اهداف و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده در راستای توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از برگزاری همایش‌های تربیتی، فرهنگی و بصیرت افزایی به مناسبت‌های مختلف از جمله همایش بزرگ دختران فاطمی (ایام فاطمیه)، فرزندان روح الله (سالروز رحلت حضرت امام)، هادیان راه (ایام شهادت شهید فهمیده)، مکتب حاج قاسم،  تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب، سیره نبوی (ولادت پیامبر اکرم)، اخلاق علوی (ولادت حضرت علی) ، سواد رسانه‌ای و ... ویژه معلمان و دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

بروشکی همچنین از توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در زمینه برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی علمی و تربیتی و بصیرت افزایی در بین دانش‌آموزان، جذب سرباز طلبه، بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در کلاس‌های طرح تابستانی و مواردی از این قبیل خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha