• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051811502
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

اصفهان بیشترین تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای را در کشور دارد

اصفهان بیشترین تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای را در کشور دارد

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با داشتن ۵۴ مرکز دولتی و بالغ بر ۴۵۰۰ آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان اصفهان بالاترین تعهد آموزشی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

آرش اخوان طبسی، عصر امروز(چهارشنبه، ۱۸ مردادماه) در همایش "از آموزش تا اشتغال راهی نیست" در دانشگاه پیام‌نور اردستان، اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با داشتن ۵۴ مرکز دولتی و بالغ بر ۴۵۰۰ آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان اصفهان بالاترین تعهد آموزشی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه ۶۰ هزار نفر از آموزش‌های دولتی و به همین تعداد از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان مهارت و ارائه خدمات دریافت می‌کنند، افزود: بیشترین حوزه‌هایی که مراکز فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند برای افراد جویای کار، پادگان‌های نظامی، زندان‌ها، نواحی آسیب پذیر جامعه و مناطق حاشیه نشین، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و... است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای همواره سعی کرده است به همه جامعه هدف در چهار گروه فرهنگ و هنر، کشاورزی، صنعت و خدمات ارائه خدمات آموزشی را انجام دهد. بزرگ‌ترین اتفاقی که در سیستم استان اصفهان انجام شده تغییر مدل آموزشی بوده است.

اخوان با بیان اینکه مدل آموزشی فنی حرفه ای استان اصفهان از عرضه محور به سفارش محور تغییر کرده است، گفت: با ابتکار عملی که انجام دادیم و تعاملی که با بنگاه‌های اقتصادی برقرار شده است، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط واقعی کار به نحوه سفارش محور انجام می‌شود تا نیاز آن بنگاه اقتصادی شناسایی و برطرف شود.

وی گفت: مزیت این مدل آموزشی از بین رفتن فاصله بین آموزش و بازار کار است و در این مدل آموزشی ضمانت اشتغال صد در صد خواهد بود و بازخوردهای بسیار خوبی از کارخانه‌های صنعتی دریافت کردیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به برگزاری طرح ملی تابستانه مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان، بیان کرد: طرح تابستانه مهارت امسال برای دانش‌آموزان در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال با هدف آشنا کردن جوانان و نوجوانان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مشاوره و هدایت آموزشی در حال برگزاری است.

با برنامه ریزی‌های انجام شده، این شرکت کنندگان ۱۰۰ عنوان مهارت شغلی را زیر نظر ۵۰۰۰ مربی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha