• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051107160
  • خبرنگار : 50605

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران:

۲۵ گروه تعزیه در تیران و کرون پروانه فعالیت گرفتند

۲۵ گروه تعزیه در تیران و کرون پروانه فعالیت گرفتند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: ۲۵ گروه تعزیه در این شهرستان پروانه فعالیت گرفتند و بیش از یکصد مجوز اجرا برای آنان صادر شد.

علی معینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساماندهی گروه‌های تعزیه از سال‌ها پیش شروع شده و اجازه فعالیت به گروه‌های بدون پروانه داده نمی‌شود.

وی افزود: ۲۵ گروه در حال حاضر پروانه فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند و بدون این مجوز امکان فعالیت نخواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه این گروه‌ها باید برای هر اجرا مجوز جداگانه نیز بگیرند، تصریح کرد: مجوز اجرا در تعامل با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی صادر می‌شود.

معینی ادامه داد: بر فعالیت‌های این گروه‌ها نظارت شده و در صورت مشاهده تخلف، مجوز آنان تحت تأثیر قرار گرفته و تکرار آن، باعث ابطال مجوز خواهد شد.

به گفته وی، غنای محتوایی گروه‌های تعزیه مهم بوده و نباید دچار انحراف شود به همین دلیل نظارت بر محتوا و همچنین اجرای آن‌ها مهم است که پیش‌بینی دوره‌های آموزشی و تخصصی حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به لزوم گزینش افراد تعزیه‌خوان، گفت: صلاحیت فردی و توانمندی اجرا دو مؤلفه مهم محسوب می‌شود که صاحبان مجوز و سرگروه‌ها باید به این موضوع بپردازند تا دچار مشکل نشوند.

معینی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعزیه‌خوان‌ها را به رسمیت می‌شمارد، خاطرنشان کرد: افراد دارای توانمندی و تجربه از سهمیه بیمه و خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند می‌شوند از این رو ساماندهی، آموزش و توانمندسازی آنان لازم است.

وی یادآور شد: اجرای شبیه‌خوانی توسط گروه‌ها در شهرستان‌های استان منوط به معرفی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و پس از معرفی و بررسی وضعیتِ پرونده گروه معرفی شده، مجوز اجرا برای آنان صادر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha