• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051107165
  • خبرنگار : 50653

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان:

اصفهان در دوران طلایی بولینگ و بیلیارد است

اصفهان در دوران طلایی بولینگ و بیلیارد است

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان، این رشته را در دوران طلایی بیلیارد و بولینگ دانست و گفت: هنگامی که هیئت استان اصفهان را در خردادماه ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، در رتبه ۲۰ کشوری قرار داشتیم، اما در حال حاضر رتبه اول کشوری در دست ما است. 

رشته ورزشی بولینگ و بیلیارد طرفداران و بازیکنان محبوب خاص خود را در سراسر جهان دارد. این دو ورزش علاوه بر فعالیت‌های تفریحی، تمرکز و استقامتی، از رشته قهرمانی و مستعد مدال‌آوری نیز به شمار می‌رود.

امیرحسین صمدانی، رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت این رشته در اصفهان، اظهار کرد: امروزه حال بیلیارد اصفهان خوب است. برای تمام برنامه‌ها کارگروهی اختصاص داده شده که اهداف و عملیاتی را طراحی کند. اصفهان در دوران طلایی بیلیارد و بولینگ قرار دارد. هنگامی که هیئت استان اصفهان را در خردادماه ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، در رتبه ۲۰ کشوری قرار داشتیم، اما در حال حاضر رتبه اول کشوری در دست ما است. این خدمت و تحول، بازسازی و کارهای زیربنایی تا پایان دوره چهار سال ادامه دارد. همچنین ریل‌گذاری کرده‌ایم نفرات بعد از ما که سکان‌دار هیئت می‌شوند بتوانند در همین مسیر قدم بردارند.

او ادامه داد: هیئت و رشته‌های زیرمجموعه ما دو بُعد همگانی و قهرمانی دارند. اگر دقت کنید ورزش بولینگ و بیلیارد را مردم بیشتر همگانی مشاهده و دنبال می‌کنند، در صورتی که رشته بولینگ قهرمانی، تعداد ورزشکار، تیم‌های ورزشی، مسابقات کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارند و اصفهان در دوره گذشته نایب قهرمان بولینگ کشور شد. 

صمدانی با بیان اینکه ما در فروردین‌ماه و ایام نوروز امسال حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و مسافران نوروزی از امکانات بیلیارد و بولینگ در سراسر استان اصفهان استفاده کردند، افزود: حدود ۱۰ شهرستان در سطح استان هیئت‌های فعالی هستند، از جمله تیم اسنوکر شهرستان کاشان که در لیگ برتر کشور حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از ما متاسفانه تعداد دوره‌های آموزشی برگزار شده بود که افراد نتوانسته بودند مدارک خود را از فدراسیون تحویل بگیرند، اما ما چند دوره مربی‌گری، داوری و تئوری برگزار کردیم که تمام مدارک در تاریخ و ضوابط به موقع برای آن‌ها صادر شد، تصریح کرد: همچنین سرمایه انسانی خود را در حوزه مربیان و داوران در سه سال گذشته افزایش داده‌ایم که ان‌شاءالله در این مدت باقی مانده سعی می‌کنیم که بر کثرت مربیان و داوران در بخش آقایان و بانوان بیافزاییم.

راه‌اندازی سانس اختصاصی بانوان برای اولین بار

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان درباره اینکه در باشگاه‌های بیلیارد سانس اختصاصی بانوان نداشتیم، گفت: برای اولین‌بار و بعد از گذشت ۲۰ سال در استان اصفهان سانس اختصاصی بانوان راه‌اندازی شد که بیشتر باشگاه‌های واجد شرایط مجوز سانس اختصاصی بانوان را اخذ می‌کنند. تعدادی نیز توانسته‌اند استعدادیابی در حوزه بانوان انجام دهند. ملی‌پوش رنکینگ اسنوکر بانوان کشور ارمغان حسنی از استان اصفهان برای نخستین بار به جهت حمایت از ورزش بانوان با تفاهم‌نامه‌ای به عضویت فرهنگی ورزشی پیوستند.

آرمان دیناروند نیز دیگر ملی‌پوش ما است که جز ۳۲ نفر برتر اسنوکر کشور بوده و در طول ۴۵ روز گذشته ۲ مدال آسیایی کسب کرده است. در مسابقات اسنوکر قهرمانی غرب آسیا رتبه سوم تیمی و در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در عربستان نیز به همین عنوان دست یافت. در رنک برتر آقایان در رشته اسنوکر دو نماینده دیگر، علی مومنی و وحید قربان‌پور را نیز داریم. در استعدادیابی‌های انجام شده توانستیم رتبه اول پاکت بیلیارد زیر ۱۵ سال کشور را در دو سال متوالی توسط تیم اصفهان کسب شود. 

داوران سرمایه‌های بیلیارد ایران و اصفهان 

صمدانی داوران را سرمایه‌های بیلیارد ایران و اصفهان دانست و ادامه داد: تیم‌داری استان اصفهان توسط یکی از باشگاه‌های شهرستانی در لیگ اسنوکر کشور است. ما سال گذشته اولین دوره مسابقات رنگ اسنوکر را در شهرستان کاشان برگزار کردیم که فینال آن را در سرای عامری‌ها به سرانجام رسید و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم با پیوست فرهنگی در استان است.

اصفهان در دوران طلایی بولینگ و بیلیارد است

اصفهان، آماده میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی اسنوکر

 رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان با اشاره به اینکه آذرماه سال گذشته ایران میزبان مسابقات اسنوکران قهرمانی آسیا در تهران بود، افزود: استان اصفهان در خواست خود را به فدراسیون بولینگ و بیلیارد اعلام کرده تا استان اصفهان میزبان مسابقات آسیایی شود. چنانچه سعی کرده‌ایم در استان خود محدودیت‌ها را کنار بزنیم.

او با بیان اینکه تجهیزات رشته ورزشی بیلیارد و بولینگ بیشتر از خارج کشور وارد می‌شود، توضیح داد: با توجه به توان داخلی، تعدادی از تولیدکنندگان اصفهانی که میز بیلیارد تولید کرده‌اند مورد تایید فدراسیدن قرار گرفته است. همچنین در رنکینگ‌های ملی معیار همان میزهای تولید کننده در استان اصفهان بوده است. این باعث شده علاوه بر هزینه کمتری برای تجهیزات، اجرای مسابقات ورزشی در قطب شهرستان‌ها داشته باشیم.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد درباره اینکه پس از ۲۰سال لیگ پاکت بیلیارد استان مجدد با ۸ تیم در دوره رفت راه اندازی شد که در شهرستان خمینی‌شهر به نام جام زنده‌رود برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله در اواخر شهریورماه امسال برگشت نهایی انجام می‌شود. در تلاش هستیم که ۴ میزبانی در بخش آقایان و ۴ میزبانی در بخش بانوان را در دو رشته ورزشی بولینگ و بیلیارد تا آخر امسال برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha