• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051006838
  • خبرنگار : 50653

برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه ۶۱۰ میلیاردی شهرداری اصفهان

برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه ۶۱۰ میلیاردی شهرداری اصفهان

ایسنا/اصفهان برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت «بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای بهاران و کیلومتر ۳ تا ۷ حلقه چهارم ترافیکی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان» برپا شد.

اصغر کشاورز راد، معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان، امروز (چهارشنبه ۱۰مردادماه) در سی‌وهفتمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت «آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای بهاران و کیلومتر ۳ تا ۷ حلقه چهارم ترافیکی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان» اظهار کرد: رینگ حفاظتی کلان‌شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر و عرض ۶۵ تا ۷۵ متر است. ۴۸ کیلومتر این مسیر در شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتر آن از کنار شهر عبور می‌کند. در دوره‌های گذشته، مجموعه مدیریت شهری به‌علت مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوا پیگیر اجرای این پروژه بوده‌اند. اقدامات بسیار خوبی ازجمله افتتاح تقاطع غیرهمسطح استقلال، بلوار رضوان و اشکاوند در دوره قبل انجام شد.

او ادامه داد: ابتدای رینگ حفاظتی از کارخانه قند یا تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی حرکت می‌کند و با عبور از مسافت ۷۸ کیلومتری در همین تقاطع غیرهمسطح خاتمه پیدا می‌یابد. کیلومتر سه، قبل از تقاطع غیرهمسطح شهدای بهاران تا اتوبان فرودگاه قرار دارد. صددرصد این پروژه از عملیات آزادسازی تا اجرا در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان افزود: ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه آزادسازی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه صرف شده است. کاهش حجم ترافیک در مرکز شهر و رینگ سوم، کاهش آلودگی هوای شهر و تسهیل آمدوشد در مرکز شهر از پیامدهای مثبت و مؤثر این پروژه خواهد بود.

کشاورز راد با اشاره به اینکه از کیلومتر صفر تا کیلومتر سه پروژه حلقه چهارم تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: عمیات اجرایی از کیلومتر ۶۵ تا ۷۸ بعد از سپاهان‌شهر آغاز شده است. همچنین دو پروژه تقاطع غیرهمسطح فخری‌زاده و تعریض پل زاینده‌رود نیز در برنامه قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان یادآور شد: طبق برنامه تلاش می‌شود تا ۲۵درصد کل مسیر رینگ را در این دوره از مدیریت شهری اجرا و تکمیل کنیم؛ چراکه با کوشش مجموعه مدیریت شهری این پروژه‌ها به سرعت انجام می‌شود.

آزادسازی موفقیت‌آمیز برای پل شهید سردار سلیمانی

در ادامه مراسم، هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: مرداد سال ۱۳۹۸شمسی، عملیات کیلومتر صفر تا ۷ در محدوده منطقه ۱۵ آغاز شد. ۳۲ هکتار آزادسازی تاکنون انجام شده و حدود ۲۰۰۰ متر دیگر باقی‌ مانده است. همچنین از ۳۲ هکتار ۲۲ هکتار آن اعیانی محسوب می‌شود.

او درخصوص اینکه سال ۱۳۹۸ کلنگ احداث پل شهید سردار سلیمانی زده شده بود، اضافه کرد: آزادسازی این پل در ۲۴۰هزار متر انجام شد. این پل، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح شده بود. تعدادی توافقات نیز برای اجرای این پروژه باقی مانده بود که محقق شد. مشخص‌شدن تکلیف حدود ۷۰هزار متر زمین مازاد و توافق با کارخانه قند ازجمله آن توافقات است.

رشد ۳۳۰ درصدی در گردشگری

سپس مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در برخی موضوعات، کارهایی در این سه سال انجام شد که مقایسه‌شدنی با ۳۰ سال گذشته نیست. در حوزه‌هایی که برای اصفهان حیاتی است، مانند اجرای پروژه‌های انتقال آب از جنوب استان اصفهان، انتقال آب دریا و طرح کوهرنگ۳ اقدامات مهمی صورت گرفت. در حال حاضر، ۴۸ پیمانکار فعال‌اند و شبانه‌روز بر روی پروژه‌های انتقال آب دریا و سمیرم کار می‌کنند. آن‌ها رکورد ۲.۵ کیلومتر پیشرفت پروژه در یک روز را رقم زده‌اند.

او با اشاره به اینکه حوزه محیط‌زیست از ضروریات اولیه شهر اصفهان است، افزود: در همین دولت، کیفیت گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان از ۱۰هزار ppm به زیر ۱۰ ppm رسید. سطح کیف بنزین و گازوئیل به یورو۵ ارتقا یافت که به‌عنوان سوخت در شهر اصفهان به‌طور کامل توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه از طریق پروژه‌های جاری و کنونی پالایشگاه اصفهان تولید مازوت کم می‌شود و تا سال آینده (۱۴۰۴) به صفر می‌رسد، گفت: در زمینه مدیریت پسماند پزشکی با حمایت مدیریت استان و همکاری شهرداری اصفهان کار خوبی انجام شده است. این دغدغه چندین ساله اصفهان برطرف شد که در نوع خود اقدامی بی‌نظیر به شمار می‌آید.

زینلیان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری نیز توفیقات بسیار خوبی داشتیم. ۳۳۰درصد در حوزه گردشگری اصفهان رشد کردیم. همچنین در عرصه ثبت آثار جهانی در استان اصفهان پیشرفت داشتیم؛ به‌طوری که ۸ کاروان‌سرا را در آثار جهانی به ثبت رساندیم.

او با اشاره به بازگشایی کارخانه ریسباف پس از دو دهه تعطیلی یادآور شد: طی سه سال، در حوزه شهری اصفهان اتفافات شایانی افتاد. واگذاری امور دولت به شهرداری‌ها رشد سه برابری داشت. ۶۲۴ دستگاه یعنی انواع ماشین‌آلات عمرانی و ۶۰هزار تن قیر یارانه‌ای به شهرداری تحویل داده شد.

پروژه‌هایی در زیر زمین برای کاهش آلودگی هوا

در پایان این آیین، رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از اصولی که از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهر در نظر بود، پروژه‌های زیرساختی است. برخی مدیران دنبال پروژه‌ای هستند که مقابل چشم مردم باشد اما برخی دیگر به فکر انجام وظیفه و کار زیربنایی هستند که شهر واقعاً به آن نیاز دارد. یکی از پروژه‌های این‌چنینی رینگ چهارم است که در کاهش ترافیک و آلودگی شهر اصفهان مؤثر است.

او با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح یکی از پل‌ها و بخشی از رینگ چهارم هستیم، توضیح داد: با ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شد چند پروژه خوب و در معرض دید مردم افتتاح کرد، اما مدیریت شهری اصفهان در دوره ششم به‌دنبال پروژه‌های زیرساختی است.

میرباقری تصریح کرد: اکنون، مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر، زیرِ زمین در مترو و اطراف شهر در قالب پروژه رینگ چهارم برقرارند. هر یک متر کارکردن در زیر زمین سختی و هزینه زیادی دارد. وظیفه امروز ما رفع آلودگی و ترافیک شهر است که با انجام این پروژه‌های عمرانی محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه عمرانی در حدود سه سال اخیر، حتی صددرصد افزایش هم به‌طور سالانه داشته است که نشان‌دهنده پویایی کارهای عمرانی در شهر است. امیدوارم بتوانیم همان‌گونه که این شهر را زیبا تحویل گرفته‌ایم برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha