• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051307662
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه موقت همدان:

امر به معروف و نهی از منکر باید از راهش انجام شود

امر به معروف و نهی از منکر باید از راهش انجام شود

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان به اهمیت تقابل حق و باطل در کربلا اشاره کرد و گفت: از ابتدای خلقت حق با باطل درگیر بوده و اکثریت و اقلیت در این تقابل مهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری جمعه ۱۳مرداد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه همدان با بیان اینکه در تقابل حضرت ابراهیم(ع) یا حضرت موسی و برادرش با انبوهی از کفار اکثریت و اقلیت مهم نبود بلکه تقابل حق و باطل اهمیت داشت، افزود: تقابل ۷۲ تن از اصحاب کربلا در مقابل ۳۰ هزار لشکر یزید مهم نبود بلکه حقانیت امام حسین(ع) در مقابل لشکر یزید اهمیت داشت.

طاهری با تاکید بر اینکه سعی کنید در جانب حق بایستید و فریب کثرت باطل را نخورید، گفت: در حال حاضر از ۸ میلیارد جمعیت دنیا، یک میلیارد مسلمان هستند.

وی با گریزی به آیات قرآن مبنی بر اینکه حق ماندنی است و باطل رفتنی است، مطرح کرد: در کربلا و سپاه امام حسین(ع) تبعیضی وجود نداشت چرا که ایشان روز عاشورا بر بالین ۸ نفر از شهدا رفتند که دو نفر آنان برده بودند

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) اصحاب خود را از همه شهدا بالاتر معرفی کرد، خطاب به نمازگزاران گفت: برای امام حسین(ع) خالصانه عزاداری کنید.

طاهری با اشاره به اهمیت کیفیت و نیت عزاداری برای امام حسین(ع) و نه کمیت، بیان کرد: زبیری ها، مروانی ها، بنی امیه و بنی عباس با تمام وجود تلاش کردند خون امام حسین(ع) را محو کنند اما خون ایشان طی ۱۴۰۰ سال ماندگار شد.

وی به مراتب تقوا اشاره و بر طی کردن این مراتب تاکید کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر را باید از راهش انجام دهیم چرا که در حال حاضر هجمه های بسیاری به اسلام و اهل بیت وارد می شود.

به گزارش ایسنا، نمازگزاران همدانی پس از اقامه نماز جمعه، در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در همدان راهپیمایی کردند.

امر به معروف و نهی از منکر باید از راهش انجام شود

امر به معروف و نهی از منکر باید از راهش انجام شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha