• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031911969
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل در نهوج اردستان

خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل در نهوج اردستان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ارزیابی‌های اولیه خسارت‌های سیل روز گذشته در روستای نهوج در بخش راه، مسکن و کشاورزی انجام شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منصور شیشه فروش عصر امروز(جمعه، ۱۹ خرداد) در جلسه مدیریت بحران شهرستان اردستان، اظهار کرد: تیم‌های ارزیابی از جمعیت هلال احمر، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، اداره راهداری و سایر اعضا در روستا حضور پیدا کردند و گروه‌های جهادی در حال تخلیه گل و لای از منازل مسکونی هستند.

وی افزود: بنیاد مسکن موظف خواهد بود در کوتاه‌ترین زمان نسبت به ساماندهی و تعریض پل‌هایی که در این روستا وجود دارد اقدام کند. همچنین ستاد بازسازی برای جبران خسارت‌ها تشکیل شد تا با محوریت بنیاد مسکن، کمیته امداد و هلال احمر به خانواده‌های آسیب دیده کمک رسانی کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت مشخص نیست، ولی آنچه می‌توانیم به‌عنوان آمار اولیه عنوان کنیم خسارت‌های بیشتر به بخش کشاورزی و دامپروری، قنوات و اراضی این روستا وارد شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه ارزیابی‌های اولیه خسارت‌های سیل روز گذشته در روستای نهوج در بخش راه، مسکن و کشاورزی را حدود ۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌کند، گفت: گزارش میزان خسارت‌ها به کشور ارائه می‌شود و تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران خسارت انجام شود.

وی گفت: در اثر ناپایداری‌های جوی که روز گذشته اتفاق افتاد ۳ نفر در اردستان و یک نفر هم در خودرو پراید در محور تودشک جان خود را از دست دادند. همچنین خسارت‌های قابل توجهی در بخش راه به شش شهرستان اردستان، کوهپایه، نایین، جرقویه، هرند و ورزنه گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، بیان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود بارندگی‌ها تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد همه دستگاه‌های امدادی استان در مناطق شرق و شمال استان در آماده باش کامل هستند.

شیشه فروش در خصوص علت ورود سیل روز گذشته به داخل روستای نهوج، گفت: نه تنها در شهرستان اردستان، بلکه در بسیاری از نقاط استان پل‌هایی هستند که فاقد توان تاب‌آوری در برابر سیل هستند که برای بازسازی آنها نیازمند تامین اعتبارات ویژه‌ای در سطح ملی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha