• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040704483
  • خبرنگار : 71402

تفلیس: گرجستان و آذربایجان از تمامیت ارضی یکدیگر حمایت می‌کنند

تفلیس: گرجستان و آذربایجان از تمامیت ارضی یکدیگر حمایت می‌کنند

وزیر امور خارجه گرجستان پس از دیدار با همتای خود از جمهوری آذربایجان، گفت گرجستان و جمهوری آذربایجان از تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «ایلیا دارچیاشویلی» وزیر امور خارجه گرجستان روز پنجشنبه و پس از دیدار با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک نشست خبری در تفلیس گفت: «آذربایجان نه تنها یک کشور همسایه و دوست برای گرجستان، بلکه یک شریک استراتژیک بسیار خوب است.»

وزیر خارجه گرجستان خاطرنشان کرد: «۲ کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، لجستیک و سایر زمینه‌ها همکاری موثری دارند.»

به نقل از وب‌سایت ترند، وزیر امور خارجه گرجستان تصریح کرد که گرجستان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شاهد امضای توافقنامه صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در رابطه با تحقق صلح در منطقه باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گرجستان در ادامه تاکید کرد که پروژه‌های اقتصادی مشترک با جمهوری آذربایجان، نه تنها برای گرجستان بلکه برای اروپا هم مهم است.

از سوی دیگر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت، دیدارهای متقابل مقامات دولتی حاکی از استحکام روابط دوجانبه آذربایجان و گرجستان است، کشورهایی که همواره از ابتکارات یکدیگر حمایت می‌کنند.

بایراموف همچنین گفت: «ما پلتفرم سه‌جانبه آذربایجان-ترکیه-گرجستان داریم. تصمیمات مهمی اتخاذ شد و بر سر برخی مسائل به توافق رسید. پروژه‌های اجرا شده توسط کشورهای ما از نظر امنیت حمل و نقل و انرژی بسیار مهم است. حجم مبادلات تجاری بین کشورها ۹۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته بیشتر است. خطوط لوله نفت و گاز آذربایجان به بازارهای جهانی از گرجستان عبور می‌کند. این پروژه‌ها کمک زیادی به توسعه منطقه ما می‌کنند. پروژه کریدور انرژی سبز را هم می‌توان یکی از پروژه‌های مهم قرن دانست.»

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha