• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401113022394
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل تامین اجتماعی استان:

ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه باید افزایش یابد

ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه باید افزایش یابد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ضریب پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی در استان را 38.3 درصد عنوان کرد و گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای در کرمانشاه باید افزایش یابد.

 اسکندر کاکایی، امروز(30 بهمن) در جشنواره انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر سال 1401 در کرمانشاه ضریب پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را 38.3 درصد عنوان کرد و افزود: ضریب پوشش بیمه‌ای استان کرمانشاه از میانگین کشوری با 53 درصد پایین‌تر است، لذا در تلاشیم پوشش بیمه‌ای استان را بالا ببریم.

کاکایی با بیان اینکه تا پایان آذر ماه 259 هزار و 652 بیمه شده اصلی و 79 هزار مستمری بگیر در تامین اجتماعی کرمانشاه داشتیم، گفت:  هم اکنون تامین اجتماعی کرمانشاه 770 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیمه شده های اجباری تحت پوشش تامین اجتماعی، گفت: امسال نسبت به سال گذشته 2391 نفر افزایش بیمه شدگان اجباری داشته‌ایم که نسبت به آمار بلندمدت خوب است.

وی اشاره ای هم به مطالبات مجموعه تامین اجتماعی استان داشت و گفت: کارفرمایان کرمانشاه هم اکنون 410 میلیارد تومان بدهی قطعی به تامین اجتماعی دارند.

کاکایی با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن بیمه ایرانیان از سوی سازمان تامین اجتماعی از یکی دو سال گذشته، گفت: همه اکنون تمامی افراد رده سنی 18 تا 50 سال بدون نیاز به اشتغال می‌توانند در سه نرخ مختلف 12، 14 و 18 درصد خود را تحت پوشش بیمه ایرانیان ببرند که این طرح بانوان خانه دار را هم شامل می شود.

 وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 21 هزار نفر در استان عقد قرارداد منجر به پرداخت حق بیمه در قالب بیمه ایرانیان داشته‌اند.

در ادامه این نشست از مجموعه سیمان غرب کرمانشاه به عنوان کارفرمای برتر امسال در سطح ملی و پنج کارفرمای برتر کرمانشاهی در سطح استانی تجلیل شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha