• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041107387
  • خبرنگار : 50180

۷۰۰ هکتار از مراتع کرمانشاه زیرکشت گیاهان دارویی می‌رود

۷۰۰ هکتار از مراتع کرمانشاه زیرکشت گیاهان دارویی می‌رود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره بهره‌برداری، کشت و توسعه گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کشت ۷۰۰ هکتاری گیاهان دارویی در مراتع استان طی سال جاری خبر داد.

وحید عزیزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای کشت گیاهان دارویی در مراتع استان با مشارکت دامداران، مرتعداران و تعاونی‌های مرتعداری به صورت مشارکتی، افزود: هم‌اکنون در حال جانمایی و شناسایی مجریان و متقاضیان برای اجرای این طرح در سطح استان هستیم.

 وی با اشاره به اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع تمامی شهرستان‌های استان در سال جاری، تصریح کرد: در هر شهرستانی به فراخور ظرفیت‌های آن روی توسعه کشت گونه‌های گیاهان دارویی تمرکز می‌شود.

رئیس اداره بهره‌برداری، کشت و توسعه گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه روی توسعه سطح زیرکشت گونه‌های گیاهی در معرض انقراض تاکید داریم، افزود: امسال برای کشت گونه‌های گیاهان دارویی شامل کنگر، ریواس، آنغوزه و... در مراتع استان برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع با هدف اقتصادی کردن مراتع در برنامه استان قرار گرفته، گفت: در تلاشیم تا ضمن ارائه خدمات فنی در صورت تخصیص اعتبار حمایت‌های اقتصادی هم از مجریان طرح به عمل بیاوریم.

عزیزی با بیان اینکه هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی و خوراکی خودرو حفظ ذخیره گاه‌های این گونه‌های گیاهی است، تاکید کرد: اجرای این پروژه تاثیر زیادی در تقویت معیشت بهره‌برداران داشته، ضمن اینکه در احیاء و غنی سازی مراتع نیز اثرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: سال گذشته هم به اندازه امسال کشت گیاهان دارویی را در مراتع استان شاهد بودیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه به دلیل شرایط خاص آب و هوایی خاص و چهار فصل بودن قابلیت کشت انواع گونه‌های گیاهی را دارد، گفت: استان کرمانشاه ۱۴۰ گونه گیاهی خودرو دارد که بعضی از این گونه‌ها خوراکی بوده و برخی کاربردهای صنعتی، دارویی و... دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha