• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110805700
  • خبرنگار : 50405

یک نماینده مجلس:

شفافیت؛ تنها راه تقویت اعتماد عمومی

شفافیت؛ تنها راه تقویت اعتماد عمومی

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت در تدوین برنامه هفتم، گفت: تنها در سایه شفافیت، اعتماد عمومی تقویت می‌شود و توده مردم و جریانات سیاسی به سمت اتحاد حرکت می‌کنند.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به میزان تحقق پایین برنامه‌های توسعه، اظهار کرد: در مورد برنامه ششم نیز تنها ۳۵ درصد احکام به طور کامل محقق شد و حدود ۶۰ درصد احکام هم به صورت ناقص تحقق یافته است. مهم‌ترین دلایل بروز این مسئله، این است که برنامه‌ها عمدتا یا غیرواقعی نوشته می‌شوند یا اراده‌ای برای اجرای آن‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌های توسعه بر اساس واقعیات کشور، افزود: رهبری نیز در یک دیداری که با نمایندگان داشتند، فرمودند برنامه‌های توسعه مسئله‌محور تدوین شوند و مثال زدند که امروز یکی از مسائل مهم ما در حوزه صنعت، بحث معادن است که باید برای آن یک نقشه راه مشخصی دیده شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن ضمانت‌های اجرایی برای تحقق احکام برنامه‌های توسعه، عنوان کرد: برنامه‌های توسعه باید طوری نوشته شوند که میزان تحقق آن‌ها قابل ارزیابی باشد و هر دستگاهی که به وظایف خود عمل نکرده است، مورد برخورد جدی مجلس قرار گیرد.

محبی ادامه داد: همچنین شورای نگهبان نیز باید در تایید برنامه هفتم توسعه به طور ویژه دقت کند و هر کجا ابهامی وجود دارد یا ضمانت اجرایی دیده نشده است، به مجلس بازگرداند و قوه مقننه را موظف به برطرف‌سازی ایرادات کند.

وی با بیان اینکه اشتغال، تولید و رشد اقتصادی مهمترین موضوعاتی است که باید در تدوین برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد، گفت: هر ساله مسئله تولید به عنوان شعار سال از سمت رهبری مطرح می‌شود و لازم است برای حل مشکلات حوزه تولید، راهبردهای اساسی در برنامه هفتم دیده شود. کشور یک دهه با ضعف در رشد اقتصادی روبرو بوده و جمع جبری رشد اقتصادی صفر را تجربه کرده است و اکنون برای حل این مشکل باید برنامه‌های مدونی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید حتما آقایی دلار را به روش‌های مختلف از بین ببریم تا اقتصاد ما به دلار و دشمن گره نخورد، اضافه کرد: البته توجه به فقر اقتصادی نباید باعث غفلت ما از فقر فرهنگی شود. ما باید آثار فرهنگی فاخری را تحویل کشور و جهان دهیم. فیلم‌های الف ویژه‌ای که توسط صداوسیما در حال ساخت است و تاریخ عظیم ایران را به تصویر می‌کشد، در همین راستاست. تولید محتوا در فضای مجازی برای تربیت دینی نسل جوان با محوریت آموزش‌وپرورش و آموزش عالی حتما باید در دستور کار قرار گیرد.

محبی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت در تدوین برنامه هفتم، بیان کرد: تنها در سایه شفافیت، اعتماد عمومی بازسازی می‌شود و توده مردم و جریانات سیاسی به سمت اتحاد حرکت می‌کنند. امروز دشمن در حال سوء استفاده از افتراق داخلی است. هرچه در داخل تفرقه وجود داشته باشد، حرکت کند خواهد شد. اتحاد حول محور قانون اساسی، مهم‌ترین شرط برای حل مشکلات کشور و مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha