• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102718971
  • خبرنگار : 50204

عارف نیا:

خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معارف امام خمینی(ره) به نسل جوان است

خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معارف امام خمینی(ره) به نسل جوان است

ایسنا/مرکزی معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معارف امام خمینی(ره) به نسل جوان است و باید از این کانون برای این مهم بهره کافی را برد.

امین عارف نیا ۲۷ دی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در خمین که همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان با عنوان "بر آستان آفتاب" برگزار شد، اظهار کرد: با هدف تمرکز زدایی از فعالیت هایی که پیرامون معارف امام راحل و انقلاب برگزار می شود تصمیم بر این شد که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و امام راحل، برنامه ای در زادگاه امام راحل برگزار شود.

وی افزود: هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در خمین به همت استانداری مرکزی، سازمان ها و ادارات برگزار شد و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در کنار آنها برای برگزاری همکاری کرد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: تلاش بر این بوده است که در برگزاری این برنامه ساده زیستی و صرفه جویی و پرهیز از اسراف مدنظر باشد چراکه اینها از آموزه‌های امام راحل نیز بوده است.

عارف نیا ادامه داد: امام راحل در طول عمر خود در ۷ اقلیم زندگی کردند. خمین زادگاه ایشان و دوران رشد و نمو وی بوده است و جایگاه ویژه ای در سیر زندگی ایشان نیز داشته است.

وی اضافه کرد: خمین بهترین کانون برای انتقال مفاهیم و معارف امام راحل به نسل جوان است و باید از این کانون برای این مهم بهره کافی را برد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ادامه داد: در راستای انتقال مفاهیم و معارف امام، وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی پای کار تنطیم و نشر و عرضه و تبیین معارف امام است.

عارف نیا تاکید کرد: این خانه باید به یک مرکز فرهنگی پویا برای انتقال و تبیین معارف امام راحل و انقلاب تبدیل شود.  

وی ادامه داد: برنامه این است که این خانه را با هدف انتقال مفاهیم و برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی به مرکزی برای دانش آموزان کشور و استان تبدیل کرد و امیدواریم همکاری های لازم دراین راستا صورت گیرد و بتوان در این مکان مقدس این خدمت پایدار و ماندگار را به مردم ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha