• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102214934
  • خبرنگار : 50088

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد

ثبت رکورد مصرف ۶۱ میلیون مترمکعب گاز در سردترین شب خراسان رضوی/افت فشار گاز در استان وجود ندارد

ثبت رکورد مصرف ۶۱ میلیون مترمکعب گاز در سردترین شب خراسان رضوی/افت فشار گاز در استان وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: به دلیل برودت هوا مصرف گاز در استان افزایش یافته و مصرف گاز استان از ۶۱ میلیون متر مکعب عبور کرده است. در حال حاضر مشکلی در تامین گاز وجود ندارد اما اگر مصرف از این میزان بیشتر افزایش پیدا کند، در روستاها و شهرهای دور از مرکز با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر شبکه گاز استان پایدار بوده و در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز از ۶۱ میلیون مترمکعب عبور کرده است.

وی با اشاره به فرهنگ مصرف و تاثیر آن بر مصرف گاز افزود: شرکت گاز از تمام ظرفیت‌های موجود برای تأمین گاز استان استفاده می‌کند اما مصرف گاز بخش خانگی به صورت لجام گسیخته‌ای افزایش یافته است. واقعیت این است که اگر چنانچه این وضعیت ادامه داشته باشد نمی‌توانیم گاز شهرهای واقع در سرشاخه‌های استان را تأمین کنیم.

افتخاری بیان کرد: درست نیست شهرهایی از استان که به منابع گازی نزدیک هستند با مصرف بی‌رویه و بدون رعایت نکات صرفه جویی شهرها و روستاهای دورتر را از نعمت گاز محروم کنند. هم‌استانی‌های ما در شهرهای تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، خلیل‌آباد، بردسکن، تایباد و باخرز بخشی از شبکه گسترده گازرسانی هستند و وظیفه انسانی و اجتماعی ما به ویژه در شهر بزرگ مشهد، رعایت الگوی مصرف بهینه برای پایداری جریان گاز در این مناطق است.

وی تاکید کرد: کم کردن چند درجه‌ای شعله بخاری و گرم نگه داشتن فقط یک اتاق در خانه موثرترین راهکار تقویت فشار گاز در کل استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افت فشار گاز در استان وجود ندارد و خوشبختانه در حال حاضر شبکه مشهد پایدار است. همچنین قطع گاز منطقه‌ای در استان وجود نداشته است. در برخی مناطق نیز تنها به صورت موردی و عملیاتی مشکلاتی مانند یخ زدگی رگلاتور به صورت موقت وجود داشته که بلافاصله توسط تیم‌های عملیاتی رفع شده است.

افتخاری درباره افزایش مصرف گاز مطرح کرد: در حال حاضر مشکلی در تامین گاز وجود ندارد اما اگر مصرف از این میزان بیشتر افزایش پیدا کند، در روستاها و شهرهای دور از مرکز با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد.

وی از مردم درخواست کرد: در دوره پیک سرمای شدید به صورت مسئولانه و فعالانه فقط با خاموش کردن یک بخاری اضافی به حفظ گرمای منازل هم استانی‌ها در مناطق دورافتاده کمک کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha