• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403063019602
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

علم‌الهدی:

دولت از هر روشی که مناسب می‌داند با بی‌حجابی مقابله کند

دولت از هر روشی که مناسب می‌داند با بی‌حجابی مقابله کند

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد با تأکید بر لزوم مقابله‌ با بی‌حجابی گفت: ممکن است دولت روشی را نپسندد؛ اختیار دارد و می‌تواند یک روش دیگر جایگزین کند. بگوید این روش را برای مقابله با کشف حجاب نمی‌پسندم، روش دیگری را برای این کار استفاده کند اما نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز ۳۰ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به همزمانی هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این تقارن بیان‌گر این است که مسلمانان از هر مذهب، انگیزه، ایده و عقیده‌ای باهم متحد شوند. وحدت به معنای یکی شدن در مقابل دشمنان اسلام است.

وی افزود: امروز اسلام در وضعیت خاصی قرار دارد که از بعثت پیامبر تا امروز سابقه نداشته است، تهاجم یکپارچه دنیای کفر و همه قدرت‌های غیردینی از جریان‌های داخلی کشور ما تا جریان استکبار آمریکایی، انگلیسی، اروپایی و صهیونیست به طرف اسلام و مسلمین بی‌سابقه است. از این‌جهت مسلمانان باید باهم یکی شوند، کنار هم قرار بگیرند و دست‌به‌دست هم بدهند.

امام جمعه مشهد به اقدامات تهاجمی دشمن در مقابله با اسلام و مسلمین اشاره و عنوان کرد: در این هفته به این نکته رسیدید دشمن برای سرکوب اسلام و مسلمین از یک صنعت و فناوری ارتباطی به‌عنوان اسلحه استفاده کرده و برای به خاک و خون کشیدن صدها نفر استخدام می‌کند. دشمن تا این حد جلو آمده و ابایی هم از این کار ندارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه آمریکا در مقابل این حرکت وقیحانه اسرائیل هیچ اعتراض یا حرکتی انجام نمی‌دهد، اضافه کرد: ما باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم تا همان‌طور که دشمن تا به امروز شکست‌خورده، در ادامه نیز بتوانیم دشمن را شکست دهیم. باگذشت ۴۵ سال از عمر این انقلاب و با بیداری دنیای اسلام، دشمن هر حرکتی ازنظر فتنه‌انگیزی، تهاجم و انواع توطئه‌ها انجام داد، شکست‌خورده و امروز در دنیا، نه آمریکا و نه اروپا آبرویی ندارند و اسرائیل نیز منفور جهانیان شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ما می‌خواهیم فرهنگ دفاع در نسل ما نهادینه شود، گفت: جوان و نوجوانی که دوران دفاع قدس را درک نکرده و تنها آن را شنیده و یا در قاب تصویر آن را دیده است، به من می‌گوید «دعا کنید من شهید شوم!» چرا این را می‌گوید؟ به خاطر انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، سالگرد دفاع مقدس سبب شده فرهنگ دفاع به نسلی منتقل شود که آن دوران را درک نکرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هدف دفاع، دفاع از دین، بندگی خدا، شعائر و ارزش‌های دینی و حاکمیت دینی است. در دفاع مقدس تنها بحث آب‌وخاک نبود، آنچه هدف دفاع بود، عبارت بود از دین. قرآن گستره دفاع را تا جایی مشخص کرده که بی‌دینی وجود دارد زیرا هر جریان ضد دین چه به‌صورت تهاجم و جنگ صهیونیستی و چه به‌صورت ترویج فساد و گناه در داخل کشور، همه مربوط به جبهه غیردینی است و جبهه دینی باید در مقابل تمام این‌ها بایستد و مقابله کند.

علم‌الهدی تأکید کرد: این درست نیست که ما در یک جبهه دفاع و جبهه‌های دیگر را رها کنیم؛ بگوییم باید به جنگ استکبار برویم و در خط دفاع از فلسطین مظلوم حضور یابیم اما با بی‌دینی‌های داخل کشور کاری نداشته باشیم. عرصه‌های بی‌دینی همچون کشف حجاب، بندگی خدا را براندازی می‌کند، زیرا این طرح دشمن برای براندازی حاکمیت دینی در کشور ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی با بیان اینکه اگر سفره دین از زیر پای نسل جوان جمع شود، این جوان دیگر از دین دفاع نمی‌کند، افزود: اگر نسل جوان دیگر از دین دفاع نکند، این استکبار جهانی است که عبادتگاه‌ها، بندگی خدا، ارزش‌ها و حاکمیت دینی را در این کشور براندازی می‌کند. همه در کنار هم وظیفه دفاع دارند، دستگاه‌های حاکمیتی نیز باید دفاع کنند، نمی‌شود بگوییم وظیفه مردم است و وظیفه حاکمیت نیست یا مردم زندگی خود را داشته باشند و حاکمیت از دین دفاع کند. مردم و حاکمیت باید در کنار یکدیگر به میدان بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ممکن است دولت روشی را نپسندد؛ اختیار دارد و می‌تواند یک روش دیگر جایگزین کند. بگوید این روش را برای مقابله با کشف حجاب نمی‌پسندم، روش دیگری را برای این کار استفاده کند اما نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود. انتقال فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ما برای همیشه است، انقلاب ما از دفاع قابل تفکیک نیست، انقلاب ما توسعه‌دهنده اساس اسلام است و این نیز از دفاع و مقاومت تفکیک‌ناپذیر است، این وظیفه ما در مقابل پیغمبر عزیزی است که مثل فردا صبح قدم روی کره زمین گذاشت و جهان را روشن و منور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha