• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100502936
  • خبرنگار : 50107

در شورای شهر مشهد تصویب شد؛

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر مشهد تصویب شد که شهرداری می‌تواند تا سقف مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز اداره و نگهداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هزینه کند.

امروز، پنجم دی ماه، در شصت‌وسومین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد،  طرحی با موضوع کمک به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رسید که ایجاد پارک‌های ویژه کودکان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی در بوستان‌های سطح شهر جهت طراحی، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری سایت‌ها یا پارک‌های موضوعی کودک و طبیعت الهام گرفته از ارتباط با عناصر طبیعی شامل درخت و بوته‌زار، حیوانات اهلی، پرندگان، حشرات، زمین بازی و وسایل طبیعی با حضور والدین و مربیان و به صورت امن اقدام و ظرف مدت سه ماه از تاریخ این مصوبه گزارش اقدامات خود را جهت بررسی به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

شهرداری مشهد مکلف است در طراحی فضاهای بازی پارک‌های عمومی، مناسب‌سازی‌های لازم جهت مباحث آموزشی برای کودکان و انجام مطالعات در این زمینه اقدام کند. شهرداری باید نسبت به شروع عملیات اجرایی احداث پروژه پارک کودک و سلامت طی سال ۱۴۰۱ اقدام و نسبت به ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت پروژه را ماهیانه به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارسال کند. اولویت اجرای این پروژه‌ها در حاشیه شهر است.  

همچنین در این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. براساس این لایحه معبر فرعی گلبرگ جنوبی ۱۵ واقع در بلوار عبدالمطلب به نام شهید حبیب‌اله الله‌دوست، معبر فرعی وحید ۲۰ واقع در محله طلاب به نام شهید علیرضا انتظار یزدی، معبر فرعی وحید ۱۹ واقع در محله طلاب به نام شهید حاج صباح فیاض‌دری، معبر فرعی شهید مفتح شرقی ۱۶ به نام شهید محمدعلی مخصوص، معبر فرعی پرواز ۱۴/۲ واقع در بلوار نماز به نام شهید حسن محمودی و معبر فرعی یوسفیه ۳ واقع در بزرگراه امام علی (ع) به نام شهید سید حسن حسن‌زاده نامگذاری شد.

لایحه آیین‌نامه ارائه خدمات رایگان به منظور استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی با انجام اصلاحاتی به تصویب رسید.

در انتها نیز لایحه پاسخگویی به مستحدثات موجود منطبق با ضوابط جدید به تصویب رسید که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است در حوزه‌های هفت‌گانه برنامه‌ریزی شهر مشهد در تمام گروه پروانه و پایان‌کار ساختمانی که با طرح قبلی ملاک عمل قبل از ابلاغ طرح تفصیلی جدید مجوز دریافت کرده‌اند، در چارچوب رعایت لفافه فضایی و تراکم و سطح اشغال مجاز طرح جدید و همچنین الزامات مترتب مصوب ضوابط و تشویقات طرح تفصیلی جدید را پیاده‌سازی و اعمال کند. در پرونده‌هایی که دارای رای قطعی قلع بنای ساخته شده قبل از ابلاغ طرح تفصیلی جدید بوده با توجه به تغییر ضوابط ملاک عمل، پاسخگویی طرح و بررسی مجدد پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری و اصلاح رای مذکور بر اساس ضوابط بازنگری طرح‌های جدید بلامانع است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha