• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082417097
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده استاندار به فعالان صنایع دستی

هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد

هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت رفع مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد.

سیدمحمدرضا هاشمی عصر ۲۴ آبان ماه در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان با تجلیل از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و جهاددانشگاهی استان به واسطه برپایی این نمایشگاه بزرگ اظهار کرد: استان سمنان از جمله استان‌هایی است که هم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و هم در حوزه صنایع‌دستی و دست‌بافته‌ها حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی از وجود حدود ۵۸۶ اثر ثبت ملی شده در حوزه های طبیعی و تاریخی به عنوان یکی از ظرفیت های کم نظیر استان سمنان نام برد و افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به اشاره به تنوع صنایع دستی در این استان اضافه کرد: از بیش از ۱۶۰ رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور ۵۴ رشته در سطح استان سمنان فعال هستند.

وی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی گفت: این حمایت‌ها هم از طریق حمایت تسهیلاتی و هم کمک در بخش فروش و ایجاد زیرساخت‌ها ادامه می‌یابد.

استاندار سمنان از فروش به عنوان مهمترین دغدغه هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان نام برد و وعده داد: استانداری سمنان همه تلاش خود را برای رفع این دغدغه به کار گیرد.

هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد

وی ادامه داد: در همین راستا در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ اعتبارات خوبی جذب شده و در تسهیلات تبصره ۱۶ نیز که اخیرا ابلاغ شده به صورت ویژه از هنرمندان صنایع دستی و فعالان این بخش حمایت می شود.

هاشمی از گردشگری به عنوان پردرآمدترین و گسترده ترین بخش اشتغال بعد از خودروسازی و نفت یاد کرد و گفت: مسوولان ذی ربط در استان باید برای توسعه اشتغالزایی در این بخش تلاش کنند.

وی همچنین از بانک های عامل استان خواست: حمایت از هنرمندان صنایع دستی را یکی از اولویت های امسال خود قرار دهند.

وی با اشاره به توسعه قابل توجه بوم گردی ها در استان اظهار کرد: تعداد بوم گردی‌های استان سمنان تا قبل از دولت کمتر از ۹۰ بومگردی بوده اما هم اینک این تعداد از مرز ۱۲۵ واحد گذشته است. ضمن اینکه تفاهمنامه هایی برای ایجاد ۳۰ واحد دیگر منعقد شده و لذا تلاش ما بر این است که تعداد بوم گردی‌های استان سمنان تا پایان سال به حداقل ۱۵۰ واحد برسد.

هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha