• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082618326
  • خبرنگار : 50233

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی تشریح کرد:

خبر خوش برای دارندگان گواهینامه‌های مهارتی جهاددانشگاهی

خبر خوش برای دارندگان گواهینامه‌های مهارتی جهاددانشگاهی

ایسنا/سمنان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از افزودن مدارک جهاددانشگاهی به مدارک مهارتی در کشور خبر داد و گفت: دارندگان گواهینامه‌های جهاددانشگاهی از این پس می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت دولت در بخش مشاغل خانگی و..بهره‌مند شوند.

آزیتا همتیان با حضور در دفتر ایسنا و در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: پذیرش مدارک و گواهینامه‌های جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مصوبات در آخرین نشست ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در روزهای اخیر به تصویب نهایی رسید.
وی با بیان اینکه در این نشست ۱۲ مصوبه به تصویب ستاد کشوری ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی رسید افزود: براساس این مصوبه نه تنها آنهایی که از این به بعد گواهینامه مهارتی جهاددانشگاهی را اخذ می‌کنند می‌توانند از مزایای تعیین شده بهره‌مند شوند بلکه آن دسته از افرادی که پیشتر نیز گواهینامه‌های جهاددانشگاهی را اخذ کردند نیز از مزایا و بسته‌های تشویقی این بخش بهره‌مند خواهند شد.

وی با تمجید از خدمات جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، مهارتی و...گفت: همه افرادی که از آموزش های مشاغل خانگی جهاددانشگاهی بهره‌مند شدند می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های دولتی در این بخش استفاده کنند.

همتیان ادامه داد: جهاددانشگاهی نه تنها در بحث مشاغل خانگی پیشین بلکه می‌تواند با اخذ مجوزهای ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی نسبت به دوره های آموزشی مهارتی این حوزه اقدام کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ملی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی تا آخر امسال به پایان می‌رسد و فاز تکمیلی آن دوباره آغاز خواهد شد.
وی از پیشرفت قابل توجه این طرح ملی در اکثر استان‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: فاز نخست این طرح در بیشتر استان‌های کشور پایان یافته و یا آخرین مراحل خود را می‌گذراند و انشااله با حمایت های دولت و وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و...فاز بعدی آن نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی بااشاره به بازدید خود از نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان گفت: این نمایشگاه با تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان و جهاددانشگاهی استان سمنان به بهترین نحو در حال برگزاری است.

خبر خوب برای دارندگان گواهینامه‌های مهارتی جهاتددانشگاهی

وی سطح برگزاری این نمایشگاه منطقه ای را که با حضور هنرمندانی از ۱۲ استان کشور در حال برگزاری است، را بالا ارزیابی کرد و افزود: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بزرگ از کمیت و کیفیت بسیار مناسبی برخوردارند.
همتیان با اذعان به اینکه اکثر قریب به اتفاق فعالان صنایع دستی از توانمندی و ظرفیت لازم برای برخورداری از مزایای مشاغل خانگی برخوردارند خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی آمادگی دارد که از فعالان این بخش حمایت کند.
وی به جایگاه خوب استان سمنان در مشاغل خانگی و صنایع دستی در سطح ملی پرداخت و گفت: استان سمنان در برخی از رشته‌ها از جمله در سفال و سرامیک از قطب های کم‌نظیر در کشور است.
همتیان با بیان اینکه صنایع دستی این استان از تنوع و کیفیت قابل توجهی برخوردارند اظهار کرد: توانمندی هنرمندان این استان در برخی از رشته‌ها برای من تازگی و جذابیت بالایی داشت.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وعده داد: این ستاد ملی همه توان خود را در راستای کمک و فعال سازی بیشتر مشاغل خانگی و صنایع دستی مستعد استان به کار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha