• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061612853
  • منبع : نمایندگی سمنان

فعالیت حدود ۶۰۰۰ هنرمند سمنانی در۵۲ رشته صنایع‌دستی

فعالیت حدود ۶۰۰۰ هنرمند سمنانی در۵۲ رشته صنایع‌دستی

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از فعالیت حدود ۶۰۰۰هنرمند هم‌استانی در۵۲ رشته صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

امیر کرم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان فروش صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های این استان بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های این اداره کل برای معرفی صنایع دستی استان افزود: در همین راستا هنرمندان صنایع‌رستی این استان در یک سال اخیر در ۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کردند.

وی با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از فعالان صنایع دستی در استان گفت: در یک سال اخیر در قالب تسهیلات حمایتی مشاغل خانگی ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان این بخش اعطا شده است. ضمن اینکه در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ نیز تاکنون هنرمندان صنایع دستی و فعالان این بخش برای دریافت ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک های استان معرفی شدند که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال آن به واجدین شرایط در استان پرداخت شده است.

کرم زاده از فعالیت ۴۸ کارگاه صنایع دستی که موظف به بیمه هنرمندان هستند در این استان خبر داد و افزود: همچنین چهار فروشگاه بزرگ صنایع دستی در سطح استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود دو پروژه پایانه و بازارچه دائمی صنایع دستی در استان گفت: یکی از این پروژه تکمیل شده و بازارچه دائمی دیگر نیز در حال حاضر ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به آن تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۸۳۲ هنرمند صنایع دستی در این استان تصریح کرد: ۹۵۰ نفر از این هنرمندان بیمه هستند.

کرم‌زاده از تلاش میراث فرهنگی برای ارتقا کیفی خدمات در بوم‌گردی‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا مدیران بوم‌گردی‌ها و مراکز اقامتی را ملزم به گذراندن دوره های آموزشی کردیم. ضمن اینکه استفاده از تسهیلات ارزان قیمت منوط به گذراندن این دوره ها است.

وی با اشاره به اقبال گردشگران از مراکز اقامتی در این استان افزود: همه تلاش همکاران ما بر این است که مراکز اقامتی و بوم‌گردی های فعال در استان خدمات با کیفیتی به گردشگران بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha