• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080704698
  • خبرنگار : 50026

راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری، نهضت بازگشت به مساجد است

راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری، نهضت بازگشت به مساجد است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری، نهضت بازگشت به مساجد است، گفت: خروجی کارهای فرهنگی باید اذهان را با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا کند.

علی فرخنده، امروز شنبه ۷ آبان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی که با حضور مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و اعضای برگزار شد، اظهار کرد: تغییر در مدیریت یک تحول و امر بدیهی است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز جایگاه مسجد تنزل پیدا کرده است، افزود: مبدا و کانون تمام پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی مسجد است بنابراین تنها راه برون رفت از مشکلات جوامع بشری نهضت بازگشت مسجد است.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که خروجی کارهای فرهنگی باید اذهان را با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا کند اشاره کرد و افزود: در دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مساجد باید امام محور باشند و تنها به اقامه نماز خلاصه نشوند.

فرخنده همچنین به آغاز فعالیت کمیته مساجد ذیل شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و اظهارامیدواری کرد: با تشکیل این کمیته‌، چندگانگی در حوزه مساجد کاهش یابد.

وی به تاثیرگذاری زبان هنر در انتقال مفاهیم اشاره کرد و با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هیچ فرهنگ، انقلاب و تمدنی ماندگار نخواهد بود مگر در قالب هنر گنجانده شود، ادامه داد: هنر اسلامی باید اذهان را با انقلاب آشنا کند و یکی از تکالیف کانون‌های فرهنگی هنری استان نیز همین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خلاقیت و نوآوری در برنامه ‌ها در شیوه ارتباط‌گیری با نسل جدید، نقش دادن به جوانان و هم‌افزایی با متولیان امر مسجد و همچنین هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله انتظارات خود از مدیر جدید ستاد کانون‌های فهمای خراسان جنوبی اعلام کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha