• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401071708336
  • خبرنگار : 50180

یک لقمه خوشمزه و انرژی‌زا برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

یک لقمه خوشمزه و انرژی‌زا برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

ایسنا/کرمانشاه مراسم نمادین روز جهانی تخم مرغ، با حضور جمعی از مسئولین و دانش آموزان، امروز(17 مهر) در دبستان مصطفی منصوبی کرمانشاه برگزار شد.

علی امرایی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم، با بیان اینکه تخم‌مرغ سرشار از مواد غذایی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آهن و... است، گفت: مصرف این ماده غذایی نقش مهمی در رشد و سلامت افراد بخصوص کودکان دارد.

 امرایی با بیان اینکه تخم مرغ یکی از کامل‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین فرآورده‌های پروتئینی است، تاکید کرد: بهتر است دانش‌آموزان تخم مرغ را به صورت کامل و پخته مصرف کنند تا هم انرژی بیشتری به مغز آنها برسد و هم اینکه کمتر گرسنه شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: توصیه می‌شود دانش‌آموزان  برای رشد بهتر و آمادگی ذهنی جهت فراگیری مطالب درسی روزانه یک عدد تخم مرغ بخورند.

وی ساندویچ تخم مرغ را به دلیل انرژی‌زا بودن یکی از بهترین گزینه‌ها برای میان وعده دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش‌آموزان در سنین رشد بوده و برای یادگیری بهتر به انرژی مضاعفی نیاز دارند، لذا ساندویج تخم مرغ آب‌پز می تواند یکی از بهترین میان‌وعده ها برای زنگ تفریح آنها باشد.

علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تلاش مجموعه دامپزشکی برای تولید تخم مرغ سالم، گفت: آزمایشات و مطالعات بالینی برای اطمینان از سلامت مرغ و تخم مرغ تولیدی همواره در آزمایشگاه های دامپزشکی استان در حال انجام است.

وی با اشاره به فسادپذیری بالای تخم مرغ، از خانواده‌ها خواست تخم‌مرغ مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر خریداری کرده و از تازگی آن اطمینان حاصل کنند.

در ادامه این مراسم دانش آموزان به اجرای برنامه های متنوعی پرداخته و مراسم روز جهانی تخم‌مرغ با توزیع خوراک‌ها و ساندویچ‌های مختلفی از تخم مرغ بین دانش‌آموزان به اتمام رسید.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha