• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041308845
  • خبرنگار : 50182

جلیلی در کرمانشاه:

نگاهی که ایران را به یک قدرت تبدیل کرده می‌تواند «اقتصاد» را هم نجات دهد

نگاهی که ایران را به یک قدرت تبدیل کرده می‌تواند «اقتصاد» را هم نجات دهد

ایسنا/کرمانشاه سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های امروز ایران در بسیاری علوم و در حوزه نظامی و دفاعی، گفت: امروز همه در جهان به قدرت ایران اذعان دارند و همین نگاهی که ایران را به این جایگاه رسانده، می‌تواند اقتصاد کشور را هم نجات دهد.

سعید جلیلی امروز(۱۳ تیر) در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود در سفر به کرمانشاه و دیدار با مردم این استان، از کرمانشاه به عنوان دریایی از فرصت‌ها یاد کرد و افزود: هر گوشه ایران دریایی از فرصت‌ها است که یکی از مصداق های آن همین استان کرمانشاه است.

وی افزود: کرمانشاه دریایی از فرصت و نعمت را در اختیار دارد. از زمین های حاصلخیز کشاورزی گرفته تا آثار تاریخی بسیار در حوزه گردشگری و ظرفیت ترانزیتی و تجاری با وجود مرز مشترک با کشور عراق.

جلیلی به آمار بیکاری بالای استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: در دهه ۹۰ بیکاری این استان در صدر کشور قرار داشت و در دهه حاضر این استان بیکاری ۲۲ درصدی را هم تجربه کرد، در حالیکه این استان دریایی از فرصت‌ها است.

وی افزود: متاسفانه همین نگاه که مشکلات امروز کشور و روند صعودی بیکاری در این استان را رقم زده، امروز باز هم به میدان آمده و اعلام می کنند، ما می‌توانیم کشور را اداره کرده و مشکلات را برطرف کنیم و وقتی می گوییم چه برنامه ای دارید، می گویند اینها مهم نیست.

وی افزود: در مقابل نگاه دیگری هم در کشور وجود دارد که سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن شهید رییسی شاهد آن بودیم. نگاهی که ظرفیت ها و فرصت های کشور و استان را معطل نکرد و از همان روز اول تلاش شبانه روزی خود را برای رفع مشکلات آغاز کرد.

جلیلی به سفرهای متعدد خود به استان کرمانشاه در دهه ۹۰ اشاره و تصریح کرد: در آن سالها به نقاط مختلف این استان سفر کردم تا ظرفیت ها را شناسایی کرده و برای حل مشکلات چاره اندیشی کنیم و از سرپل ذهاب و سنقر گرفته تا روستاهای مختلف از جمله کوییک و همین روستای ده پهن کرمانشاه را از نزدیک دیده و با مردم آن صحبت و از مشکلاتشان مطلع هستم. اینکه همین روستای ده پهن که حالا نزدیک شهر قرار دارد با ۱۷ هزار نفر جمعیت مشکل آسفالت و این قبیل مشکلات را داشته باشد قابل قبول نیست.

وی افزود: نوع نگاهی که برای اداره کشور انتخاب می کنیم مشخص می کند که این مشکلات به بهانه های مختلف باقی بماند، یا علاوه بر پیگیری مشکلات ظرفیت های دیگر آن را هم فعال کرد.

جوان کرمانشاهی به جای «کوله بری» باید به یک «صادرکننده» تبدیل شود

وی به وجود اقوام و مذاهب متنوع در استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: اینها همه ظرفیت است که باید از آن بهره بگیریم و همه اقوام و مذاهب باید در کنار هم برای پیشرفت کشور و کرمانشاه تلاش کنیم. جوان کرمانشاهی نماد غیرت ملی است و چرا نباید در استانی با این همه ظرفیت بتوانیم برای او شغل ایجاد کنیم. باید کاری کنیم که جوان کرمانشاهی که نزدیک مرز زندگی می کند به جای کوله بری به یک صادر کننده برای کشور تبدیل شود.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم یک جهان فرصت در کشور و کرمانشاه قرار دارد، اما مهم این است که چه نوع نگاهی بر کشور حاکم شود. نگاهی که به حداقل ها چشم دارد و کشور را به بهانه های مختلف معطل می کند و یا نگاهی که چشم به قله ها دارد و از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد و پیشرفت کشور استفاده می کند.

جلیلی گفت: حقیقت این است که ما در یک بزنگاه تاریخی قرار گرفته ایم که باید مشخص کنیم کدام نوع نگاه را برای اداره کشور می پسندیم. نگاهی که معتقد است باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و باید نگاه برابر و عادلانه به تمام افراد جامعه داشت و یا نگاهی که فقط دنبال یک بهانه است که از زیربار مشکلات شانه خالی کرده و از طرفی فقط برخی سرمایه دارانی که به دنبال رانت هستند از آن منفعت کسب می کنند.

جلیلی به پرداخت هزاران هزار میلیارد تومان تسهیلات در دهه ۹۰ اشاره و تصریح کرد: ۹۰ درصد این تسهیلات تنها به ۱۰ درصد جامعه پرداخت شده و این همان بی عدالتی و فسادی است که از آن دم می زنیم. وقتی جوان کارآفرین ما در به در دنبال یک وام ساده می گشت چطور است که برخی آقایان راحت وام های کلان چند صد میلیاردی می گرفتند.

وی افزود: تنها یک بانک کشور به تنهایی با خلق پول، شش تا هفت درصد تورم را در کشور ایجاد کرده و همین بانک وقتی پای اعطای تسهیلات به مردم و عامه جامعه وسط می آید آنها را یک سال معطل می کند و منابع خود را در اختیار برخی سرمایه داران قرار می دهد. این همان فسادی است که نمی گذارد جوان ما صاحب شغل شود و این همان بی عدالتی است که باید از میان برود و باید با آن مقابله کرد.

وی افزود: امروز شما دو انتخاب دارید. اینکه اجازه دهید کسانی روی کار بیایند که هشت سال رشد اقتصادی منفی را برای کشور رقم زدند که ثمره آن همین نرخ بیکاری ۲۲ درصدی برای کرمانشاه بود یا کسانی که معتقدند باید از ظرفیت های همین استان استفاده کرد و جوان کوله بر را به یک صادرکننده تبدیل کرد.

جلیلی گفت: امروز همین نگاه که به دنبال استفاده از ظرفیت ها و فرصت هاست ایران را به جایگاهی رسانده که همه به قدرت آن در جهان اذعان دارند و باید با انتخاب درست این جایگاه را تقویت کنیم.

وی افزود: همانطور که با این نگاه به قدرت نظامی تبدیل شده و در بسیاری علوم سرآمد شده ایم، همین نگاه می تواند اقتصاد کشور را هم به جایگاهی که در شان آن است برساند. فقط ما باید انتخاب درست داشته و به فکر سربلندی ایرانمان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha