• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041308939
  • خبرنگار : 50181

یک مسئول:

مراجعه ۲۲۰۰ نفر به کاریابی‌های کرمانشاه

مراجعه ۲۲۰۰ نفر به کاریابی‌های کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه از مراجعه حدود ۲۲۰۰ نفر به مراکز کاریابی کرمانشاه در بهار امسال خبر داد و گفت: کمتر از ۲۰ درصد مراجعین دارای مهارت بودند.

مهدی احمدوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در بهار امسال حدود ۲۲۰۰ نفر برای پیداکردن شغل به حدود ۲۰ کاریابی که در استان کرمانشاه داریم مراجعه کردند، اظهار کرد: این تعداد، تعداد دقیق افراد متقاضی کار در استان نیست، زیرا برخی از متقاضیان کار به صورت مستقیم از طریق سامانه جست و جوی شغلی برای یافتن کار اقدام می‌کنند.

وی درباره وضعیت مراجعین به کاریابی‌ها، افزود: نزدیک به ۵۵ درصد مراجعین مرد و مابقی زن بودند. ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها دارای تحصیلات دانشگاهی و حداقل لیسانس بودند و محدوده سنی اکثر مراجعین نیز بین ۲۴ تا ۳۲ سال بوده است.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه مهمترین نکته درباره مراجعین به کاریابی‌ها را وضعیت مهارت آنها دانست و یادآوری کرد: کمتر از ۲۰ درصد مراجعین به کاریابی‌ها دارای مهارت بودند.

احمدوند درباره تعداد مراجعین به کاریابی‌هایی که مشغول به کار شدند نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه معیار کاریابی‌ها برای اشتغال افراد بیمه شدن آنهاست و برخی از کارفرمایان نیروی خود را بعد از یک ماه بیمه می‌کنند و برخی کارجویان نیز اصلا تمایل ندارند مشغول به کار شدن خود را به کاریابی‌ها اطلاع دهند، آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد، اما می‌توان گفت بین شش تا هفت درصد مراجعین به کاریابی‌ها شاغل شده‌اند.

وی در ادامه از بروزرسانی بانک اطلاعاتی جامع بیکاران کرمانشاه که پیش از این تدوین شده بود نیز با استناد به اطلاعات مراجعین به کاریابی‌ها خبر داد و تاکید کرد: بر اساس آخرین به‌روزرسانی، در حال حاضر اطلاعات یازده هزار و ۲۰۰ نفر در این بانک اطلاعات جمع شده که شامل اطلاعاتی مانند جنسیت، مهارت متقاضی، تحصیلات، محدوده سنی، ساکن شهر یا روستا بودن، سرپرست خانوار بودن و ... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha