• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041308715
  • خبرنگار : 50181

سرپرست محیط زیست کرمانشاه:

غار «قوری‌قلعه» باید تحت مدیریت محیط زیست باشد

غار «قوری‌قلعه» باید تحت مدیریت محیط زیست باشد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر غار قوری قلعه غیرکارشناسی مدیریت می‌شود، گفت: این غار باید تحت مدیریت محیط زیست باشد.

سعید دزفولی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موضوع غار قوری قلعه و اینکه اکنون مدیریت واحدی بر آن وجود ندارد، اظهار کرد: غار قوری‌قلعه یک اثر طبیعی ملی بوده و باید تحت مدیریت محیط زیست باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون حضور محیط زیست در این غار به یک کانکس محدود شده و حتی نیروهای محیط زیست نیز برای ورود به داخل غار باید ورودی پرداخت کنند.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه در حال حاضر مدیریت غار بر اساس ضوابط محیط زیستی غیرکارشناسی است، گفت: شیوه نورپردازی داخلی باعث شده مشکلاتی برای غار قوری قلعه ایجاد شود.

به گفته این مسئول، ادامه حیات گونه خاصی از خفاش و همچنین سمندر خال زرد که در غار زندگی می‌کنند نیز دچار چالش شده است.

دزفولی‌نژاد با تاکید بر اینکه مخالف استفاده از ظرفیت گردشگری این غار نیستیم، تاکید کرد: اما هرگونه خدمات گردشگری در این غار به هر شرکتی هم که واگذار شود باید تحت نظارت محیط زیست باشد.

وی از پیگیری، مکاتبه و ارائه مستندات لازم به دادگستری استان برای پیگیری موضوع غار قوری قلعه و تعیین تکلیف مدیریت آن خبر داد و افزود: این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از در نظر گرفتن دو فاز مطالعاتی برای غار قوری‌قلعه نیز یاد کرد و گفت: فاز اول مطالعات گونه‌های گیاهی و جانوری این غار می‌باشد که تقریبا به اتمام رسیده است. در فاز بعدی برنامه جامع مدیریت غار مطالعه خواهد شد تا بتوان مدیریت این غار را در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری آن بدون اینکه آسیبی به غار وارد شود، به بهترین شکل انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha