• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401052316486
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

امید به زندگی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری/ افزایش ۵۶ درصدی جذب پزشک عمومی در استان

امید به زندگی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری/
افزایش ۵۶ درصدی جذب پزشک عمومی در استان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امید به زندگی در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

دکتر سید جواد پورنقی با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اگر بر روی کاهش بروز بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت و حوادث جاده ای کار شود به طور حتم این شاخص افزایش می یابد.

وی افزود: برای افزایش شاخص امید به زندگی در این استان به کمک رسانه ها نیز نیاز است تا در حوزه سلامت فرهنگ سازی های لازم را انجام و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهد.

دکتر پورنقی در ارتباط با جذب نیروهای پزشک عمومی و متخصص در این استان بیان کرد: خراسان شمالی جزو استان هایی است که تعداد نیروهای پزشک عمومی و متخصص فعال در این منطقه کمتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان میزان ماندگاری پزشکان را در استان افزایش داد باید زیرساخت های لازم از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کرد.

امید به زندگی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری/
افزایش ۵۶ درصدی جذب پزشک عمومی در استان

این مقام مسئول تاکید کرد: باید زیرساخت ها به گونه ای فراهم باشد که پزشک بعد از اتمام دوره طرح خود، تمایل به ادامه فعالیت در این استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه زیرساخت های اقتصادی برای فعالیت پزشک در استان فراهم شود باید مباحثی همچون کرامت پزشکان نیز مورد توجه قرار گیرد که این عوامل نیز بر ماندگاری پزشکان در استان تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت و درمان رشد متوزان و عدالت در سلامت است، گفت: در حال حاضر نیروهای تخصصی بسیار خوبی به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: در برهه ای از زمان در برخی از مناطق استان چالش جدی کمبود پزشک متخصص وجود داشت اما در حال حاضر شرایط در این ارتباط پایدار شده است.

دکتر پورنقی افزود: میزان جذب پزشکان عمومی در این استان طی امسال نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد دارد و در حوزه جذب پزشکان متخصص نیز رشد داشته ایم.

وی اظهار کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی ۸۰۰ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان این استان اعتبار اختصاص داده شده است که طی یک تا سه سال جذب خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر این اعتبارات طی این سفر اختصاص پیدا نمی کرد حوزه سلامت در این استان نسبت به میانگین های کشور، فاصله زیادی پیدا می کرد.

امید به زندگی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری/
افزایش ۵۶ درصدی جذب پزشک عمومی در استان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha