• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401042718287
  • خبرنگار : 50283

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی:

۷۰ مسجد در بندرانزلی پذیرای نمازگزاران است/ نیاز شهرستان به خانه عالم

۷۰ مسجد در بندرانزلی پذیرای نمازگزاران است/ نیاز شهرستان به خانه عالم

ایسنا/گیلان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ مسجد داریم که بیشتر مساجد پذیرای نمازگزاران برای اقامه نماز است، گفت: بیش از ۸۰ درصد مساجد شهری امام جماعت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یونس علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مساجد در کشور بهترین و یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای تربیت جوانان و نوجوانان با هدف و محوریت دین و فرهنگ دینی و اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: با تلاش و اجرای برنامه‌های مفید از قبیل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دینی می‌توان بسیاری از نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد و مسجدی شدن سوق داد و این ظرفیت ها در آینده قطعا می‌تواند در نظام مقدس جمهوری اسلامی مثمرثمر واقع شود.

وی در ادامه در خصوص مساجد شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: مساجد شهری بیش از ۸۰ درصد امام جماعت دارند و در بیش از ۲۵ درصد مساجد روستایی نماز جماعت با حضور امام جماعت برگزار می شود.

این کارشناس دینی افزود: تمام تلاش ما این است که این درصد توسط روحانیون و ظرفیت‌های داخلی و بیرون از استان بیشتر شود و در حال حاضر ۷۰ مسجد داریم که بیشتر مساجد پذیرای نمازگزاران برای اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام علیپور با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت تابستان گفت: این برنامه‌ها توسط ائمه جماعات مساجد، مسئولان موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن همچنین هیئت‌های مذهبی فعال شامل کلاس‌های قرآنی، فرهنگی، نقاشی، مسابقات ورزشی و اردوهای یک روزه در فصل تابستان در حال برگزاری است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های قرآنی شهرستان عنوان کرد: در طول سال با همکاری نهادها و موسسات قرآنی بیش از ۱۰۰ محفل قرآنی و برنامه فرهنگی در مساجد و محافل خانگی برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی در خصوص مبلغین و مبلغات بندر انزلی نیز یادآور شد: تعداد مبلغین شهرستان ۵۲ نفر و تعداد مبلغات ۴۵ نفر است که به صورت مستمر در مناسبت‌های تبلیغی با این اداره همکاری دارند.

حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: علاو بر آن در مناسبت‌های مختلف تبلیغی از وجود روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم در شهرستان برای تبلیغ دعوت به عمل می‌آید؛ ضمن اینکه دعوت از مبلغین برای محرم و صفر در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بندرانزلی سه خانه عالم داریم که در آن روحانیون ساکن هستند و کار تبلیغی خود را انجام می‌دهند، گفت: روستاهای لیجارکی، کپورچال همچنین آبکنار دارای خانه عالم هستند و لذا قرار است با برنامه‌ریزی و تامین بودجه این تعداد را بیشتر کنیم زیرا این شهرستان نیاز به حداقل پنج خانه عالم دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی تاکید کرد: اگر مشکل اسکان مبلغین فراهم شود این اداره اعلام آمادگی لازم را برای حضور ۱۵ نفر مبلغ جهادی جهت حضور از قم را در شهرستان دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha