• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401021006235
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اصفهان:

شورای شهر اختیار الحاق بهارستان به اصفهان را ندارد

شورای شهر اختیار الحاق بهارستان به اصفهان را ندارد

ایسنا/اصفهان فرماندار اصفهان در خصوص اینکه گفته‌ می‌شود برخی از اعضای شورای شهر اصفهان به دنبال الحاق شهر بهارستان به اصفهان هستند، گفت: شورای شهر حتی اگر این موضوع را تصویب هم بکند، اختیار الحاق بهارستان به اصفهان را ندارد.

شب گذشته محمد علی احمدی فرماندار اصفهان که همزمان مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان را بر عهده دارد، مهمان ویژه پنجمین روز هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان برای رونمایی از قرآن نفیسی بود؛ آفریننده اثر می‌گفت که  استانداری قصد خریدن آن را دارد.

با عجله دنبال آقای فرماندار که با شتاب از VIP برای دیدن غرفه ها می رفت و شتاب گرفته بود می‌دویدم، خبرگزاری دیگری برای مصاحبه با او دنبال مان می‌آمد؛ از راست مسئولی از نمایشگاه با دست فرماندار را برای دیدن غرفه‌ها هدایت می کرد، اما چند سوال اختصاصی ایسنا از محمد علی احمدی قابل تاخیر نبود؛ گفت‌وگوی ایسنا با او درباره ناهماهنگی‌های همیشه برگزاری مراسم، احتمال الحاق بهارستان به حوزه شهرداری اصفهان و مهمترین نیازهای شهرستان اصفهان در آستانه سفر رییس جمهور بود که در ادامه می‌خوانید.

جناب فرماندار بابت برگزاری منظم و پر شور روز جهانی قدس خدا قوت ویژه به شما عرض میکنم ولی باز هم در تامین جایگاه خبرنگاران و ورود آنها به جایگاه ویژه ناهماهنگی‌هایی دیده می شد، نظر شما در این باره چیست؟

مسئول ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس فرد دیگری بوده است، اما نکته بعد اینکه به نظرم عظمت روز جهانی قدس آن قدر زیاد بود که بعضی از این موضوعات گر چه برای آینده اهمیت دارد اما کمتر به آن بپردازیم بهتر است.

اما ما رسانه‌ها مسئولین را برای پاسخگویی خیلی کم می‌بینیم، مراسم‌هایی مانند روز قدس فرصتی برای مواجهه نزدیک رسانه‌ها با مسئولین است و شاید این موضوع درباره برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمی پر رنگ‌تر است؟

نماینده‌ها اتفاقاً امروز بودند، اما بین جمعیت. خیلی از مسئولین بین مردم بودند، بعضی از دوستان قائل به این هستند که دلیلی بر وجود جایگاه ویژه نیست و باید بین مردم بود، اصل مطلب این است که بزرگی روز قدس و شور و حماسه جوانان و نوجوانانی که  با زبان روزه در روز قدس آمدند را باید بیشتر به نمایش گذاشت، آن هم علی‌رغم اینکه رسانه‌های بیگانه و عوامل داخلی آنها خیلی تلاش کردند تا این عظمت و شکوه پا بر جا نماند و این حضور کم رنگ شود. این صحنه‌های زیبا و جذابی است.

شنیده شده که برخی از اعضای شورای شهر اصفهان به دنبال الحاق شهر بهارستان به حوزه شهرداری شهر اصفهان هستند، نظر شما چیست؟

شورای شهر اصفهان حتی اگر این موضوع را تصویب هم بکنند، اختیار الحاق بهارستان به اصفهان را ندارد، هر مصوبه‌ای از شورای شهر فرآیندی برای تصویب دارد، بودجه شهرداری، مصوبات هفتگی شورای شهر، لوایحی که همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای شورای روستا یا شهر می‌فرستند و شوراها تصویب می‌کنند، به فرمانداری می‌آید و در آنجا با قوانین و مقررات تطبیق داده و یا تایید و یا رد می‌شود.

پس تصویب به منزله اجرا نیست؟

نه نیست، اصلا هیچ مصوبه‌ای. قانون شوراها به صراحت بیان کرده مصوبات شورای شهرها و روستاها وقتی قابلیت اجرا پیدا می‌کند که در فرمانداری و در کمیته انطباق که یک نفر قاضی از طرف دادگستری، یک نفر به نمایندگی از شورای استان و فرماندار انطباق مصوبات را با قانون بررسی می‌کنند.

نظر شخصی شما در این ارتباط چیست؟

به نظرم می‌رسد که اصل هدفی که برای ایجاد شهری به نام شهر بهارستان به‌عنوان شهرهای جدید تعیین شده الحاق آنها موضوعیتی ندارد.

در آستانه سفر رئیس جمهور به اصفهان هستیم، مهم‌ترین نیازهای شهرستان اصفهان در اولویت‌سنجی برای پیگیری در این سفر چیست؟

قطعاً ما به‌عنوان افراد منصوب از طرف دولت ابلاغیه‌هایی به ما داده شده، در حال پیگیری آنها هستیم و موضوعات همه شهرستان‌ها جمع بندی شده و موضوعات مختلف و متنوع در حوزه های مختلف اولویت‌بندی شده است؛ در خصوص مسئله آب و فرونشت، موضوعات اجتماعی و عمرانی، ایجاد بخش‌های جدید در شهرستان ما پیشنهادات خود را ارائه دادیم و امیدواریم حضور رئیس جمهور که انصافاً در این دولت نشان دادند عزمی برای خدمت به مردم و اجرای منویات مقام معظم رهبری دارند و آثار و نشانه‌های آن را هم در مسئولین مختلف می‌بینیم، پر برکت باشد. جلسات متعددی برگزار شده  و اولویت‌هایی تعیین شده است. اما یکی از اولویت‌ها تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است.

زمان آمدن ایشان مشخص شده است؟

این را باید از دفتر رئیس جمهوری سوال کرد، من اطلاعی ندارم. 

انتهای پیام.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha