• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012715288
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده انتظامی اردبیل خبر داد:

89 درصد جرایم سایبری کشف شده است

89 درصد جرایم سایبری کشف شده است

ایسنا/اردبیل فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف جرایم تا 90 درصد در استان اردبیل خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی در جریان بازدید از یگان نیروی انتظامی در شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: پلیس با هوشیاری و ظرافت کاری در یک سال اخیر تلاش کرده تا عمده جرایم رخ داده را مورد رصد و پایش قرار داده و کشف علل و عوامل آن را در دستور کار قرار دهد.


وی استان اردبیل را جز سه استان امن کشور توصیف کرد و گفت: استان اردبیل در جایگاه سی و دوم کشوری در بحث فراوانی جرم قرار دارد و ما تلاشمان بر این بوده تا امر پیشگیری را به عنوان یک اولویت اصلی مدنظر قرار دهیم.


فرمانده انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: به ازای هر 100 هزار نفر در سطح کشور بیش از یک‌هزار و 62 فقره جرم رخ می‌دهد که این تعداد در استان اردبیل 700 فقره به ازای هر 100 هزار نفر است.


سردار حسینی در مورد کشفیات مواد مخدر در سال 1400 افزود: با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر در جای جای استان بیش از 2 تن انواع مواد مخدر کشف و عوامل تهیه و توزیع آن نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل جز پنج استانی است که روند تصادفات آن در یک سال اخیر کاهشی بوده و ما در مجموع 6 درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم.


سردار حسینی اضافه کرد: در 22 روز گذشته از ماه فروردین 68 درصد تصادفات منجر به فوت استان نیز کاهش یافته است.


وی به جرایم سایبری و کاهش 6 درصدی وقوع آن اشاره کرد و ادامه داد: 89 درصد جرایم در فضای مجازی و سایبری کشف شده و عوامل مؤثر در آن نیز شناسایی شدند.


سردار حسینی وقوع قتل را در استان با یک روند افزایشی در یک سال اخیر توصیف کرد و گفت: کارگاهان پلیس آگاهی سعی کردند تا قاتلان را در همان روزهای نخست شناسایی و دستگیر کنند تا عامل نابهنجاری در جامعه شاهد نباشیم.


رئیس پلیس استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل عاری از هرگونه جرایم همراه با خشونت و ویژه بوده است، افزود: 90 درصد جرایم رخ داده با تلاش پلیس کشف و با متخلفان نیز برخوردی جدی شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha