• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401011406032
  • خبرنگار : 50130

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

بیجار صاحب ایستگاه راه آهن می شود

بیجار صاحب ایستگاه راه آهن می شود

ایسنا/کردستان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از احداث راه آهن بیجار _زنجان و تبدیل بیجار به ترمینال ریلی خبر داد.

علیرضا زندیان در گفت و گو با ایسنا، از به نتیجه رسیدن تلاش ها و پیگیری ها برای احداث خط راه آهن بیجار-زنجان خبر داد و اظهار کرد: پس از حدود ۱۱ سال موفق شدیم برخی پروژه های راکد از جمله احداث خط راه آهن بیجار_زنجان را احیا کنیم، که در نتیجه آن با اتصال کریدور شبکه ریلی تهران_تبریز به همدان_سنندج، شمال غرب به جنوب غرب وصل می شود.

وی تصریح کرد: از سال ۹۱ با پیگیری های مستمر، کارهای مطالعاتی این پروژه آغاز شد اما به دلیل اختصاص بودجه ی ناچیز به مبلغ یک میلیارد تومان، روند رو به رشدی نداشت‌.

زندیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ این بودجه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش و اقدامات مطالعاتی آن به طول ۱۲۰ کیلومتر پایان یافت اما متاسفانه باز هم پیمان سپاری با این میزان بودجه مقدور نبود.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد، که امید است از نیمه اول سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی هم از سمت بیجار و هم از سمت زنجان باشیم.

زندیان بیان کرد: شبکه ریلی یکی از زیر ساخت های توسعه هر منطقه ای است که بدون شک آثار آن در توسعه بخش صنعتی، کشاورزی و... قابل مشاهده و ملموس خواهد بود چرا که با پیش بینی های انجام شده سالانه حدود ۱۰ میلیون تن محصولات از بخش های مختلف از جمله فولاد از شهرستان خارج می شود.

وی شهرستان بیجار را سرشار از ظرفیت ها خواند و افزود: ما در بخش های مختلف همانند کشاورزی، دامپروری، معدن و... ظرفیت های بسیار بالایی داریم که تا به امروز متاسفانه پیگیری ها و اقدامات در حد تبدیل این موقعیت ها از بالقوه به بالفعل نبوده است که امیدواریم با اجرای پروژه های مختلف نویدهای توسعه در شهرستان بیجار اتفاق بیفتد.

زندیان در ادامه به یکی دیگر از پروژه های مهم در حال اقدام اشاره و بیان کرد: تامین برق زنجیره فولاد(کنسانتره، گنداله و آهن اسفنجی) و احداث دو نیروگاه ۵۰ مگاواتی و ۲۵۰ مگاواتی توسط بخش خصوصی پروژه هایی است که می تواند روند اجرایی احداث راه آهن بیجار_زنجان را نیز تسریع کند.

زندیان اشاره ای هم به دیگر پروژه های مهم و تاثیرگذار داشت و خاطرنشان کرد: پروژه پتروشیمی بیجار با اعتبار ۷۵۰ میلیون یورو و کنسرسیوم ۵ بانک که در حال حاضر در صندوق توسعه ملی مراحل پایانی را سپری می کند، همچنین دو بانده کردن جاده بیجار_زنجان به طول ۱۶ کیلومتر که درمرحله پیمان سپاری است و نیز دو بانده کردن جاده بیجار به بانه که به دلیل موقعیت شاهراهی بیجار و منطقه آزاد بودن بانه، همگی از جمله پروژه هایی است که می تواند در توسعه و پیشرفت شهرستان بیجار تاثیر به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از پیگیری های استاندار کردستان، خاطرنشان کرد: امیدوارم این پیگیری ها و اقدامات مستمر باشد تا شاهد وقفه در روند اجرایی هیچ پروژه ای در سطح شهرستان نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha