• شنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401010602279
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی مصدومان تصادفی در اردستان

افزایش ۷۰ درصدی مصدومان تصادفی در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: با توجه به حجم بالای مسافرت‌ها شاهد افزایش ۷۰ درصدی مصدومان تصادفی در بیمارستان شهید بهشتی اردستان هستیم.

علی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزها با توجه به حجم بالای مسافرت‌ها و شدت تردد خودروها در جاده‌های مواصلاتی شاهد افزایش ۷۰ درصد مصدومان تصادفی در بیمارستان شهید بهشتی اردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه مصدومان حادثه‌های جاده‌ای با وضعیت بسیار دردناکی به بیمارستان منتقل می‌شوند و برخی از آنها جان خود را از دست می‌دهند، افزود: با وجودی که در تعطلات نوروز قرار داریم، ولی تمام نیروهای کادر درمان و دیگر بخش‌های بیمارستان در آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به شرایط ویروس کرونا در شهرستان، تصریح کرد: خوشبختانه چند روزی است که بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی اردستان به صفر رسیده است که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن تاثیر واکسیناسیون در این شهرستان باشد.

صادقی با بیان اینکه در پیک دلتای کرونا بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شدند و به نوعی بدن آنها واکسینه شد، گفت: سیستم ایمنی افرادی که دچار ویروس کرونا می‌شوند و سپس واکسن کرونا را تزریق می‌کنند بسیار قوی می‌شود و به کرونا واکنش قوی نشان می‌دهند.

کمتر از ۳۰ درصد افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

وی با اشاره به اینکه پیک دلتا در اردستان حدود شش ماه طول کشید، خاطرنشان کرد: هم اکنون در اواخر پیک اُمیکرون هستیم و همه کسانی که عوارض گوارشی مانند اسهال و استفراغ و عوارض آبریزش و سرفه دارند به نوعی به ویروس اُمیکرون مبتلا شده‌اند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به حضور میهمانان و گردشگران نوروزی، گفت: توصیه می‌شود تمام افرادی که حتی کوچک‌ترین علائم اولیه بیماری کرونا را دارند حداقل یک هفته خود را در خانه قرنطینه و در صورت شدت بیماری به بیمارستان مراجعه کنند.

صادقی با ابراز نگرانی از افزایش عادی‌انگاری که در نوروز با آن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه با بررسی‌های انجام شده، اکنون کمتر از ۳۰ درصد افراد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می ‌نند و از هر ۳ نفر تنها یک نفر از ماسک استفاده می‌کند و اماکن عمومی و سربسته مملو از جمعیتی ست که هیچ دستورالعملی رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha