• چهارشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401010300950
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد

"هشدار سریع ،اقدام سریع" شعار سال ۲۰۲۲ سازمان جهانی هواشناسی

"هشدار سریع ،اقدام سریع" شعار سال ۲۰۲۲ سازمان جهانی هواشناسی

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: هشدار سریع، اقدام سریع به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ سازمان جهانی هواشناسی اعلام شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، شعار سال ۲۰۲۲ سازمان جهانی هواشناسی را به مناسبت روز جهانی هواشناسی (۲۳ مارس ۲۰۲۲) هشدار سریع، اقدام سریع اعلام کرد.

وی با اشاره به دلایل بیان‌ شده توسط سازمان جهانی هواشناسی WMO برای انتخاب شعار امسال، افزود: فراوانی و شدت پدیده‌های جدی جوی و اقلیمی که در بسیاری از مناطق جهان شاهد آن هستیم در نتیجه تغییر اقلیم است. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در معرض مخاطرات متعدد مرتبط هستیم که خود، نتیجه رشد جمعیت، شهرنشینی و تخریب محیط‌زیست در حال تکامل است.

این مسئول ادامه داد: در راستای حفظ جان و معیشت مردم، پیش‌بینی‌های مبتنی بر تاثیر که به عموم مردم اطلاع دهد و اینکه وضعیت جوی چه پیامدهایی دارد حیاتی هستند.

رحمن‌نیا تصریح کرد: سیستم‌های هشدار سریع باید هر چه سریع‌تر افزایش پیدا کنند. هماهنگی بیشتر بین خدمات ملی هواشناسی و آب‌شناسی، مسئولان مدیریت بحران و سایر عوامل برای پیشگیری، آمادگی و واکنش بهتر ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به دیگر دلایل مطرح‌ شده برای انتخاب، یادآور شد: کرونا چالش‌های پیش‌روی جامعه را پیچیده‌تر کرد و مکانیسم‌های مقابله را ضعیف‌تر کرده است. رویکردی همه‌جانبه و چند مخاطره‌ای برای پیشرفت در زمینه اقدامات اقلیمی، کاهش خطر بلایا و توسعه پایدار نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آمادگی و توانایی برای اقدام در زمان و مکان مناسب می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد و از معیشت جوامع در هرمکانی چه در حال حاضر و چه در آینده محافظت کند بنابراین شعار "هشدار سریع، اقدام سریع" است که اهمیت حیاتی آب و هواشناسی را برای کاهش خطر بلایا برجسته می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha