• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040704284
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان:

رسیدگی سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم یگان‌های حفاظت ادارات

رسیدگی سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم یگان‌های حفاظت ادارات

ایسنا/زنجان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح علاوه بر جرایم ارگان‌های نظامی و سربازان وظیفه به جرایم یگان‌های حفاظت ادارات نیز رسیدگی می‌کند.

رحیم رحیمی امروز(پنجشنبه، ۷ تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح برگرفته از اصل ۱۷۲ از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده یک قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح و ماده ۵۹۷ قانون آیین دادرسی کیفری منحصر در جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی کارکنان نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه امنیت، ضامن بقای حکومت است، اظهار کرد: از دیرباز حاکمان از هر نوع ماهیتی که داشته‌اند برای حفظ امنیت ملت تلاش کرده‌اند.

او با بیان اینکه نیروهای مسلح دارای قدرتی هستند که اگر مرتکب جرمی شوند کوچکترین آن می‌تواند به امنیت ملت ضربه بزند، افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از جرائم امنیتی تشکیل شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه انتظار دارد اگر فردی دچار تخلف شد با قانون خاص به آن رسیدگی شود؛ سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرائم نیروهای نظامی و امنیتی رسیدگی می‌کند تا این نیروها با حفظ سلامت و اقتدار خود، همچنان خار چشم دشمنان بمانند.

در ادامه بهرام علیزاده دادستان نظامی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح در حوزه وظایف سازمانی تضمین‌کننده سلامت نیروهای مسلح است، به صورت مستقیم مسئول تامین امنیت در کشور نیز به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح در دو مقوله حساس‌تر است؛ مقوله نخست شامل پیشگیری و آموزش نیروهای مسلح و مقوله بعدی برخورد قاطع با جرایم نیروهای مسلح است.

او ادامه داد: نباید در حاکمیت جرمی رخ دهد و از نظر ما حتی یک مورد هم زیاد است. یکی از وظایف جامعه رسانه‌ای این است که به عنوان یک رسالت حرفه‌ای شهروندان را درباره حقوق‌شان آگاه کنند.

علیزاده افزود: این سازمان با قشری ارتباط دارد که به امنیت کشور می‌پردازند؛ لذا نوع رسیدگی‌ها در سازمان به گونه‌ای است که علاوه بر مقابله با جرم، حفظ اسرار و اقتدار نیروهای مسلح را باید مدنظر داشته باشد.

دادستان نظامی استان زنجان گفت: حدود اختیارات فرماندهان نظامی و انتظامی بر اساس آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح است و آنجایی که جرمی اتفاق می‌افتد، دادسرای نظامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: رسالت اصلی خود را حمایت از وظایف قانونی نیروهای مسلح می‌دانیم و در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش می‌کنیم البته حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی بسیار مهم و کمک حال ما خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha