• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040704407
  • خبرنگار : 50160

استاندار زنجان:

دولت سیزدهم در راستای داشتن ایرانی قوی گام برداشت

دولت سیزدهم در راستای داشتن ایرانی قوی گام برداشت

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با بیان اینکه وقتی در داخل کشور قوی باشیم، در مذاکره هم می‌شود دستِ بالا را داشت، گفت: اقدامات زیربنایی زیادی در دولت شهید رئیسی انجام شد ولی کارهای انجام نشده‌ای هم باقی ماند.

محسن افشارچی امروز (پنجشنبه، ۷ تیرماه) در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت که در مصلی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار زیادی انجام شد و مسیر در راستای داشتن ایران قوی در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: دولت شهید رئیسی گام به گام به سمت قوی کردن ایران پیش می‌رفت و این شهید بزرگوار معتقد بود قوی شدن کشور از مسیر کشورهای خارجی نمی‌گذرد، بلکه نیازمند توجه به توانمندی‌های داخلی است؛ چرا که ما باید دستمان روی زانوی خودمان باشد و به توانمندی‌های خودمان اعتقاد داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه رئیس دولت سیزدهم همه تخم‌مرغ‌هایش را داخل سبد مذاکره نگذاشت، ادامه داد: دنیا فقط چند کشور نیست، در دولت سیزدهم افزایش ۲۰۰ درصدی تجارت با کشورهای آفریقایی را شاهد بودیم و در ادامه سیاست‌های خارجی کشور، تلاش زیادی برای عضویت در شانگهای و بریکس انجام شد که ظرفیت‌های جدیدی برای کشور به‌وجود آورد، دولت سیزدهم به دنبال خلق فرصت‌های متعدد در ارتباطات خارجی بود.

استاندار زنجان ایجاد رفاه عمومی و بهینه‌سازی معیشت و اقتصاد را از مولفه‌های قوی شدن کشور برشمرد و گفت: دولت، کشور را با تورم حدود ۵۰ درصد تحویل گرفت و در حال حاضر شاهد کاهش بیش از ۱۰ درصدی تورم در کشور هستیم؛ نمی‌گوییم مشکلات کاملا برطرف شده است ولی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم در استان زنجان، بهبود وضعیت زندگی مردم توجه به تولید مسکن بود، عنوان کرد: مسئله مسکن نیز حائز اهمیت است در استان ۱۸ هزار واحد در دست احداث است. در واگذاری زمین نیز اقداماتی انجام شده است. ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه کشور برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است ولی معتقدیم دولت باید خودش را به سختی بندازد و مردم راحت باشد مطمئن این کار عواید زیادی دارد.

افشارچی به بهبود وضعیت ذخایر گندم در استان طی هزار روز خدمت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم سیلوهای استان که در زمان تحویل فقط برای دو ماه ذخیره گندم داشت در حال حاضر مملو از این محصول استراتژیک است و این نشان از تدبیر درست در این بخش دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه با تلاش دولت ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در استان زنجان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده ۳.۳ همت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد که این مبلغ در مسیر توسعه شهرها و روستاها هزینه شده است. در کنار این موضوع در استان اقدامات بسیار خوبی در رابطه با احیا واحدهای صنعتی و توسعه آن انجام شد و ۱۹ همت سرمایه‌گذاری در استان طی سه سال گذشته شاهد هستیم.

افشارچی با تاکید بر اینکه دولت در حال حرکت بود و گام‌به‌گام قوی کردن کشور را سرلوحه امور خود قرار داده بود، یادآورشد: ایجاد اشتغال و توجه به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارج دادن به جوانان تحصیل‌کرده در این مسیر بود. همچنین تلاش شده است مشکلات زیربنایی استان به‌ویژه موضوع آب در مسیر درستی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha