• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400122317898
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده انتظامی اردبیل خبرداد:

فروشندگان مواد محترقه زیر ذره‌بین پلیس

فروشندگان مواد محترقه زیر ذره‌بین پلیس

ایسنا/اردبیل فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: تمام قاتل‌های استان اردبیل که در سال 1400 مرتکب قتل شده بودند، دستگیر شدند.

سردار هوشنگ حسینی در جلسه هماهنگی اجرای طرح چهارشنبه آخر سال و تأمین امنیت شهروندان در اردبیل اظهار کرد: در اکثر جرایم با افزایش کشفیات در 11 ماهه امسال روبه‌رو بودیم و همچنان استان اردبیل جز 3 استان امن کشور معرفی شده است.


وی با بیان اینکه در وقوع جرم استان اردبیل جایگاه 32 کشوری را دارد، تصریح کرد: در کشور به ازای هر 100 هزار نفر یک‌هزار و 602 فقره جرم رخ می‌دهد که این میانگین در استان اردبیل 630 فقره است.


فرمانده انتظامی استان اردبیل جایگاه برتر استان اردبیل را در بحث رضایتمندی مردم و تعامل مردم با پلیس را یادآور شد و گفت: در بحث سرقت 66 درصد سرقت‌های رخ داده در استان اردبیل خرد بوده و این استان در سرقت طلافروشی و بانک صفر است.


حسینی افزایش قتل را در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته یادآور شد و افزود: تمامی قاتل‌های موارد قتل استان اردبیل شناسایی و دستگیر شدند.


وی از مبارزه پلیس با عوامل احتکار و کشف اموال در این زمینه خبر داد و خاطر نشان کرد: 81 فقره احتکار با 290 میلیارد ریال در 11 ماهه امسال کشف شده و ما با کاهش قاچاق کالا، ارز و 11 درصدی مفاسد اقتصادی در استان روبه‌رو هستیم.


حسینی کشف بیش از 2 تن مواد مخدر و ثبت 28 فوتی تصادفات درون شهری و 182 فوتی تصادفات جاده‌ای را در سال‌جاری یادآور شد و اضافه کرد: بیش از 93 درصد سارقان استان اردبیل بومی و از افراد سابقه‌دار معتاد هستند که در ایام عید نوروز قرار شده به هیچ یک از آنها مرخصی داده نشود.


وی از آمادگی پلیس برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی خبر داد و بیان کرد: پلیس با تمام توان عملیاتی و لچستیکی امنیت پایدار را در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروزی برقرار خواهد کرد.


حسینی از کشف بیش از 500 هزار عدد مواد محترقه در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: پلیس تمامی مراکز تهیه و عرضه مواد محترقه را زیر ذره‌بین برده و اجازه نمی‌دهد تا جوانان و نوجوانان این استان به دنبال حمل مواد محترقه از سایر مناطق کشور به اردبیل در معرض خطر قرار گیرند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استان اردبیل مرکز تولید مواد محترقه به ویژه مواد محترقه دست‌ساز نیست و امیدواریم خانواده‌ها با مراقبت بیشتر پلیس را کمک کنند تا در چهارشنبه آخر سال با کمترین حوادث ناگوار روبه‌رو شویم.


حسینی گفت: همشهریانی که از محل دپو و فروش مواد محترقه مطلع هستند، می‌توانند پلیس را با شماره تلفن 110 در برخورد با متخلفان یاری و مدد برسانند.


وی شعار پلیس را در ایام تعطیلات نوروزی 1401 «پلیس هوشمند، رفتار قانونمند و نشاط بهاری» اعلام کرد و افزود: جلوی هرگونه اساب‌کشی در تعطیلات نوروزی گرفته شده و در بحث جلوگیری از سرقت منزل و خودرو انتظار می‌رود هموطنان نسبت به قفل درب و پنجره و استفاده از دزدگیر و سایر موارد ایمنی دقت لازم را داشته باشند.


فرمانده انتظامی استان اردبیل آمادگی استان اردبیل از مسافران در تعطیلات نوروزی خواست تا از سبقت و سرعت غیرمجاز در رانندگی پرهیز کرده و بدون استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و رفع خستگی در طول سفر به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha