• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120704934
  • خبرنگار : 50163

هنرمندان ابهری چگونه حمایت خواهند شد؟

هنرمندان ابهری چگونه حمایت خواهند شد؟

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر به حمایت از هنرمندان این شهرستان در قالب تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حمایت از هنرمندان شهرستان ابهر در قالب تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مشاغل و آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر از سال گذشته تاکنون در راستای حمایت از هنرمندان در سه حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، سامانه تحفه و تسهیلات کرونایی اقدام به تشکیل پرونده، صدور مجوز و معرفی هنرمندان به بانک برای اخذ وام‌های کم‌بهره کرده است.

وی با بیان اینکه برای این منظور در ابهر به ١٢٥ پرونده با اشتغال‌زایی ١٤٥ نفر مبلغ ٧ میلیارد و ٧٣٥ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافت، متذکر شد: از این میزان ٥ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی، ٢٢٥ میلیون تومان تسهیلات از طریق سامانه تحفه و یک میلیارد و ٨١٠ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به هنرمندان شهرستان ابهر پرداخت شد.

صادقی در ادامه در خصوص ارائه تسهیلات کرونایی از طریق سامانه کارا نیز گفت: از سال گذشته تاکنون در راستای حمایت از هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر، دارندگان مجوز آموزشگاه آزاد هنری، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، چاپ‌خانه‌ها و مؤسسات، مبلغ یک میلیارد و ٨١٠ میلیون تومان، تسهیلات ١٢ درصدی کرونایی به ٤٧ پرونده با  اشتغال‌زایی ٦٧ نفر پرداخت شد.

وی در خصوص مرحله اول ارائه تسهیلات مشاغل خانگی نیز یادآور شد: این اداره در شش ماهه دوم امسال برای دارندگان مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان فعال در حوزه های موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، چاپ، کامپیوتر، خیاطی و ... با تشکیل ٧٣ پرونده، اقدام به صدور مجوز تسهیلات ٤ درصدی مشاغل خانگی کرد که دارندگان شرایط از طریق دو شعبه بانک رفاه شهرستان، تسهیلات را جمعاً به مبلغ ٥ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha