• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400111209371
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

آماده باش بیمارستانهای کرمانشاه برای پیک ششم کرونا  

آماده باش بیمارستانهای کرمانشاه برای پیک ششم کرونا  

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش بیمارستانهای کرمانشاه جهت پذیرش بیماران در پیک ششم کرونا خبر داد.

دکتر بهمن روشنی در نشست امروز(۱۲ بهمن) ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه روند بستری و ابتلا به کرونا در دو هفته اخیر افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: ویروس اُمیکرون بسیار سریعتر از سویه های دیگر بیماری کرونا انتشار پیدا می کند و به این دلیل سریعتر به پیک بیماری خواهیم رسید.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستانهای استان برای پیک ششم کرونا، گفت: مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی بیمارستان گلستان است، اما با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده، تمام بیمارستانها و مراکز درمانی باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند.

وی افزود: در بیمارستانهای شهرستانهای استان نیز در صورت افزایش تعداد موارد بستری کرونایی به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی، اعمال جراحی الکتیو باید لغو گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به اُمیکرون کودکان هستند، بیمارستان تخصصی اطفال و بخش های اطفال بیمارستانها هم باید آمادگی لازم را داشته باشند.

روشنی ادامه داد: اکسیژن سازها و ونتیلاتورها باید سرویس شوند و مخازن اکسیژن باید پر باشد. همچنین در صورت نیاز باید مراکز سرپایی را مجدد راه اندازی کنیم و علاوه بر آن مراکز جامع سلامت در شهرستانها نیز باید برای تزریق رمدسیویر و درمان سرپایی بیماران اختصاص یافته و کیت های تشخیصی اُمیکرون برای تشخیص سریع بیماری در دسترس باشد.

 استقبال خوب مردم استان برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا  

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون و قدرت سرایت بالایی که دارد، مردم باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و برای دریافت دوز دوم و سوم واکسن زودتر اقدام نمایند.

وی گفت: در حال حاضر  ۹۰.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند، ۷۹.۷ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال واکسن  نوبت دوم و  ۲۹.۱ درصد گروه هدف بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد خوشبختانه استقبال مردم استان کرمانشاه برای دریافت نوبت سوم واکسن نسبت به سایر استانها بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال، گفت: تا کنون ۳.۷ درصد افراد ۹ تا ۱۲ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گفته شکیبا بیشترین درصد پوشش واکسن کرونا در  شهرستانهای استان مربوط به شهرستانهای  قصرشیرین با ۹۷.۵ درصد و دالاهو با ۹۶.۴ درصد می باشد. 

وی گفت: در بین گروه های سنی که واکسن دریافت کرده اند نیز گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال در استان کمترین میزان تزریق واکسن را داشته اند.

🗓انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha