• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400111209129
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام؛

انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی بود

انقلاب اسلامی  یک حرکت فرهنگی بود

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: انقلاب اسلامی ایران نه یک دلیل سیاسی یا اجتماعی بلکه کاملا حرکتی فرهنگی و متمایز بود با انرژی درونی توانست جایگاه رفیعی در بین جهانیان برای خود بسازد.

«علی دوریشی»  در مراسم نواختن زنگ انقلاب در محل دبیرستان دخترانه فرزانگان با ابراز خوشحالی از اینکه دوران مدیریت خویش را با آغاز دهه‌ی مبارک فجر شروع کرده است، اظهار کرد: اگر انقلاب شد به این دلیل است اعتماد به نفس از مردم گرفته شده بود و کشوری که کاملا مذهبی بود از این حیث در اقلیت قرار گرفته بودند که به برکت پیروزی انقلاب  اسلامی و رهبری امام راحل، مردم از زیر یوغ استکبار رها شد و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه انقلاب اسلامی به خواست مردم شکل گرفت، افزود: انقلاب ما درونی بود و وابستگی به هیچ کشوری نداشت و انرژی درون با هدایت امام خمینی (ره) منجر به پایه‌گذاری کشور انقلابی و اسلامی ایران شد.

درویشی تصریح کرد: انقلاب های متفاوتی در فرانسه، روسیه، هندوستان و ... و هر کدام به دلایلی مثلا صنعتی، اجتماعی و سیاسی رخ داده است اما انقلاب اسلامی ایران نه یک دلیل سیاسی یا اجتماعی بلکه کاملا حرکتی فرهنگی و متمایز بود و اکنون شاهد قرار گرفتن این کشور در جایگاه‌های ویژه‌ی جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران اسلامی در فناوری های مختلف و نانو در رتبه های برتر جهان قرار دارد، یادآور شد: امروز  به همت جوانان و به برکت نظام اسلامی، ایران در  علم و فناوری و سلول های بنیادی در رده های برتر جهان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه به عنوان نمونه در دوران قبل از انقلاب در استان ایلام تنها یک دانشکده کشاورزی با 300 دانشجو وجود داشت، افزود: امروز به برکت وقوع انقلاب اسلامی بیش از 7500 دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند و بر خلاف آن زمان که سرباز جهت تعلیم به مناطق مختلف فرستاده می‌شود الان به صورت رسمی فعالیت علمی و آموزشی صورت می‌گیرد.

درویشی افزود: کشورهای غربی مدعی هستند ایران کشور مشکل‌داری است اما ما ضمن پذیرش تنها مشکل اقتصادی به آنها گفتیم در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی تقریبا صد در صد دانش‌آموزان کشور به صورت رسمی تحت تعلیم و تربیت هستند در صورتی که آنها چنین شرایطی را ندارند و باعث و بانی تنها مشکل ما در کشور خود آنان هستند.

وی مدیریت جهادی را عامل ترقی و پیشرفت کشور عنوان کرد و ادامه داد:  هر جایی که کشور تحت مدیریت جهادی بوده است و موفق و نام‌آور بوده‌ایم  و هر جایی که  بچه‌های انقلاب و نیروهای جهادی حضور نداشتند، دچار مشکل شده‌ایم.

 درویشی گفت: مشاهده شد که خیلی از انقلاب های جهان دچار استحاله شدند اما انقلاب ما پس از ۴۳ سال از پیروزی با عظمت در آن جشن های بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha