• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110906641
  • خبرنگار : 50071

دبیر کل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح کرد

درخواست شهردار مشهد برای تعیین تکلیف ۳۵ هزار پرونده رسوب شده دارای رای قلع بنا

درخواست شهردار مشهد برای تعیین تکلیف ۳۵ هزار پرونده رسوب شده دارای رای قلع بنا
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ ضمن اشاره به رسوب ۳۵ هزار پرونده بلاتکلیف دارای رای قلع بنا در این کمیسیون گفت: بر همین اساس شهردار روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور ریاست قوه قضائیه در مشهد برگزار شد، خواستار این شد که مجوز بررسی این ۳۵ هزار پرونده در کمیسیون‌های هم‌عرض ماده ۱۰۰ صادر گردد تا این پرونده‌ها از بلاتکلیفی درآمده و تعیین تکلیف شود.

مسعود ایاز اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌ها که در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارای حکم قلع بوده و بلاتکلیف مانده‌، پرونده‌های جمع شده مربوط به بیش از ۱۰ سال قبل است که اکنون رسوب شده و بلاتکلیف مانده‌ است.

وی اضافه کرد: بخشی از این پرونده‌ها مربوط به ساخت‌وسازهایی است که پیش از این در حاشیه شهر بوده و در حریم شهر انجام شده بود اما سپس به محدوده شهری اضافه شده‌ و اکنون قابلیت پاسخگویی دارد.

ایاز با بیان اینکه رای کمیسیون ماده ۱۰۰ به این صورت است که پس از قطعی شدن، تنها دیوان عدالت اداری می‌تواند به آن ورود پیدا کند، تصریح کرد: اما برای این کار باید ابتدا اجازه بررسی مجدد به این پرونده‌ها در کمیسیون‌های هم‌عرض کمیسیون ماده ۱۰۰ داده شود.

مدیر کل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از این ۳۵ هزار پرونده شرایط پاسخگویی دارد زیرا تعداد زیادی از پرونده‌ها مربوط به ساخت و سازهایی است که قبلا خارج از محدوده بود اما اکنون جزو محدوده است و تعدادی از آن قبلا شاکی داشته اما اکنون شاکی از شکایت خود منصرف شده است یا پرونده‌هایی که تحت شرایط زمان ساخت برایشان رای قلع صادر شده اما اکنون آن شرایط دیگر وجود ندارد؛ لذا رای قلع می‌تواند تبدیل به جریمه شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع اگر پرونده‌های رسوب شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ دوباره بررسی شود، تعداد زیادی از ۳۵ هزار پرونده موجود قابلیت تبدیل شدن به جریمه و پاسخگویی را دارند.

ایاز خاطرنشان کرد: البته ساختمان‌هایی که به دلیل نداشتن استحکام بنا برای‌شان حکم قلع صادر شده، تا زمانی که شرایط استحکام بنا را ایجاد نکنند، رای قلع‌شان پابرجاست و شامل این مساله نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی با بیان اینکه اکنون پرونده‌های وارد شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ حداکثر در یک ماه تعیین تکلیف می‌شود، اظهار کرد: اما این ۳۵ هزار پرونده رسوب شده بنا به دلایل مختلف از جمله مسائل فنی رای قلع‌شان قابلیت اجرا ندارد و بلاتکلیف مانده‌ است. بر همین اساس شهردار مشهد از رئیس دستگاه قضائی خواستار ارائه مجوز بررسی مجدد پرونده‌ها در کمیسیون‌های هم‌عرض ماده  ۱۰۰ شد.

ایاز افزود: با توجه به تغییر شرایط می‌توان با بررسی مجدد این ۳۵ هزار پرونده با تفسیر رای به نفع مردم که شعار شهردار نیز هست، آرای قلع تعداد زیادی از پرونده‌ها را تبدیل به جریمه کرده و مشکل مردم را حل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha