• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400092519859
  • خبرنگار : 50212

رئیس دادگستری شهرستان عنوان کرد:

گلایه کارکنان شهرداری ساوه از پرداخت‌های ناعادلانه/ شهرداری به فکر درآمد پایدار باشد

گلایه کارکنان شهرداری ساوه از پرداخت‌های ناعادلانه/ شهرداری به فکر درآمد پایدار باشد

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری شهرستان ساوه پرداخت‌های ناعادلانه را یکی از گلایه‌های جدی کارکنان شهرداری دانست و گفت: انتظار می‌رفت که اعضای شورای شهر این موضوع را با توجه به تذکراتی که داده شده بود به دقت مورد بررسی قرار می‌دادند.

هادی ملکی پنجشنبه ۲۵ آذرماه در آئین تکریم و معارفه شهردار ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر وظیفه نظارتی خود را در قبال مصوبات و عملکرد شهرداری قویتر از گذشته دنبال کنند چرا که اجرای درست مصوبات در سایه نظارت دقیق صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید پیگیر مصوبات باشند، افزود: در حال حاضر مردم از جمع آوری زباله‌ها در سطح شهر ساوه انتقاد دارند در حالیکه شورای شهر مصوبه ای برای خرید سطل زباله به شهرداری ارسال کرده و با وجود خرید سطل زباله تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس دادگستری ساوه خواستار علنی شدن مصوبات و انتشار آن در رسانه‌ها و افکار عمومی شد و افزود: اطلاع‌داشتن شهروندان از مصوبات شورا حق قانونی آنهاست و باید با بهره‌گیری از ابزارهای اطلاع رسانی تمامی مصوبات شورا به اطلاع مردم رسانده شود. شهرداری برای تامین آسایش و آرامش مردم باید تلاش کند و انتظار این است که وظایف مجموعه مدیریت شهری بطور صحیح انجام شود.

وی بر چابک سازی بدنه اجرایی شهرداری ساوه تاکید کرد و افزود: چابک سازی بدنه اجرایی شهرداری به منزله اخراج کارکنان نیست بلکه بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای توانمند در پست‌های کلیدی و حساس است و این طور نباشد که در یک پست مدیریتی دو الی سه نفر بکار گرفته شود در حالیکه نیازی به این میزان نیروی انسانی نیست.

ملکی با اشاره به اینکه هزینه‌های شهرداری باید هدفمند و متوازن شود، افزود: بر نحوه هزینه کرد در شهرداری انتقاداتی وارد است که باید با دقت بیشتری و هدفمند و متوازن صورت گیرد.

وی با تاکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی شهری گفت: اولویت اول شهرداری باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نظیر فرهنگسرا، سینما، استخر بانوان و ...  باشد و پس از تکمیل این پروژه‌ها اقدام به تعریف و اجرای پروژه‌های جدید شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که متوجه شهرهای مهاجر پذیری نظیر ساوه می‌شود، گفت: وقوع آسیب‌های اجتماعی به نبود سلامت روانی مردم بر می‌گردد و باید  زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و تفریحی بیشتری فراهم شود تا نشاط اجتماعی تقویت شده و سلامت روانی مردم بهبود یابد.

این مقام قضائی با اشاره به سبقه فرهنگی و تمدن کهن شهر ساوه گفت: احداث فرهنگسرا و زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی در شهر ساوه یک نیاز جدی برای شهروندان این شهر است که باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد.

وی در ادامه پرداخت‌های ناعادلانه را یکی از گلایه‌های جدی کارکنان شهرداری دانست و گفت: انتظار می‌رفت که اعضای شورای شهر این موضوع را با توجه به تذکراتی که داده شده بود به دقت مورد بررسی قرار می‌دادند. باید هر کهرمندی به میزان خدمتی که ارائه می‌دهد حقوق دریافت کند و اگر فردی بعدازظهر در محل کار خود حضور ندارد چرا باید اضافه کار کامل دریافت کند که این موضوع مورد انتقاد جدی کارکنان شهرداری است و برای دیگران بی انگیزگی ایجاد خواهد کرد.

ملکی افزود: نیروهای بسیار توانمندی در شهرداری وجود دارد که استفاده بهینه و بهره گیری از ظرفیت آنها گامی در جهت پویایی مجموعه مدیریت شهری خواهد شد. همچنین برای درآمد پایدار شهرداری باید فکری کرد تا با کاهش و افزایش مالیات بر ارزش افزوده مجموعه مدیریت شهری دچار بحران و شوک مالی نشود.

وی تصریح کرد: تصمیمات شورا و شهرداری باید منطبق بر منافع عمومی باشد و از مصوبات گزینشی و شخصی پرهیز شود و در توافقات شهرداری و مردم نیز اجازه ندهید حقی از کسی تضییع شده و برای توسعه فضای سبز نیز با اجرای دقیق طرح تفضیلی اهتمام جدی بعمل آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha