• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400092317522
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه جامعه خیرین مدرسه ساز بیان کرد؛

پایین بودن سرانه درآمد خانوار عامل بازماندگی از تحصیل در سیستان و بلوچستان

پایین بودن سرانه درآمد خانوار عامل بازماندگی از تحصیل در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: عوامل متعددی در بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل نقش دارند که در سیستان و بلوچستان با توجه به پایین بودن سرانه درآمد خانوارها موضوع فقر اقتصادی و کافی نبودن فضاهای مورد نیاز در این شاخص بسیار تاثیرگذار است.

حمیدرضا رخشانی در جلسه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: از جمله نگرانی های موجود در آموزش و پرورش استان کمبود فضای آموزشی است که  تبعات مختلفی از جمله دسترسی آسان دانش‌آموزان به بدیهی‌ترین نیاز تحصیلی را کاهش می دهد.

وی ضمن سپاسگزاری از همه نگاه ها و اقدامات ارزنده و ماندگار مجموعه های مختلف به ویژه خیرین در این استان اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی و کثرت مناطق دوردست در سیستان و بلوچستان و عدم وجود بسیاری از زیرساخت ها کار در این سامان به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را سخت و دشوار کرده است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۹۲۰۰ روستا وجود دارد که قریب به ۶ هزار آن زیر ۲۰ نفر آمار جمعیتی دارند و از مجموع ۳۴ منطقه آموزشی ۱۴ منطقه به صورت مرزی و با فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری با مرکز استان در حال فعالیت هستند.

رخشانی بیان داشت: سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور رتبه اول رشد جمعیت دانش آموزی و موالید را داراست که نیازمند توجه همه بعدی و همه جانبه در شاخص‌های گوناگون است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۶۵ هزار نفر موالید جدید وارد بدنه آموزش و پرورش استان شدند که در قیاس با نرخ و میانگین کشوری آمار چشمگیری است که عقب ماندگی تاریخی در موضوع فضاها و نیاز به نیروی انسانی را دو چندان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی صورت گرفته در سال ۱۴۰۵ قریب به یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر دانش‌آموز خواهیم داشت که این آمار نیاز به ۲۷ هزار کلاس درس و ۱۸ هزار نیروی انسانی جدید را نشان می دهد و نیازمند کمک، همدلی و همفکری همه دلسوزان اعم از بخش دولتی و مردمی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha