• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082519848
  • خبرنگار : 50355

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

برخی مدارس گناباد بدون رعایت استانداردها بازگشایی شده است

برخی مدارس گناباد بدون رعایت استانداردها بازگشایی شده است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: متأسفانه آموزش و پرورش بدون ضابطه مدارس ابتدایی در بعضی از مناطق شهرستان را بازگشایی کرده و این بازگشایی‌ها خارج از ضوابط و دستورالعمل‌هایی است که در ستاد ملی کرونا تصویب شده است.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: عادی‌انگاری‌، برگزاری مراسم و تجمعات و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد موجب افزایش تعداد موارد مبتلا و بستری‌ها و در نهایت تغییر رنگ‌بندی شهرستان از زرد به نارنجی شده است. یکی از دلایل افزایش موارد بیماری مربوط به بازگشایی‌ها و به خصوص بازگشایی مدارس در پایه‌های ابتدایی است؛ به طوری که در روزهای اخیر موارد ابتلا به ویژه در سنین پایین افزایش یافته است.

باذلی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و به خصوص در پایه‌های ابتدایی مشکل است. قرار بود مدارس ابتدایی فعلا بازگشایی نشوند اما در حال حاضر بعضی از مدارس ابتدایی نیز بازگشایی شده که در بسیاری از موارد در این بازگشایی‌ها استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد یادآور شد: بنا بر استانداردها فضای آموزشی لازم برای هر دانش‌آموز در شرایط کرونایی ۲.۲۵ متر مربع است و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت استانداردها هر دانش‌آموز باید چنین فضایی در اختیار داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر این شرایط استاندارد در فضاهای آموزشی از سوی آموزش و پرورش فراهم نیست و در بسیاری موارد شاهد تراکم جمعیت در فضاهای آموزشی بسته هستیم. به همین منظور در آخرین جلسه ستاد کرونای شهرستان که دوشنبه، ۲۴ آبان ماه، برگزار شد، قرار شد برای رعایت این استانداردها تمهیداتی اندیشیده شود.

باذلی با بیان اینکه در حال حاضر و بنا بر آمارهای مربوط به تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند، گفت: موارد ابتلا به بیماری و میزان بستری‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته اما شیب این روند افزایشی کند است.

استقبال از واکسیناسیون به خصوص برای دریافت دوز دوم کم شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در رابطه با روند واکسیناسیون در شهرستان گفت: در شهرستان گناباد تا کنون ۱۴۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است. در مجموع پوشش واکسیناسیون در شهرستان برای دوز اول حدود ۸۲ درصد و دوز دوم ۶۰ درصد گزارش شده است.

وی در رابطه با واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان شهرستان اظهار کرد: بنا بر اعلام رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تا کنون ۹۶ درصد معلمان شهرستان واکسینه شده‌اند. همچنین پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان واجد شرایط واکسیناسیون ۷۵ الی ۸۰ درصد گزارش شده است.

باذلی تصریح کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و برنامه‌های آموزشی و ارشادی درصد مراجعه افراد برای واکسیناسیون به ویژه برای تکمیل واکسیناسیون و دریافت دوز دوم کم شده است که این موضوع تا حدودی ناشی از تبلیغات ضد واکسن است که از سوی بعضی افراد مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور سرعت‌ بخشی و افزایش پوشش واکسیناسیون پیگیری‌های خانه به خانه نیز در سطح شهرستان آغاز شده که امیدواریم با آموزش و اطلاع‌رسانی لازم میزان اقبال عمومی از واکسیناسیون بیشتر شود.

باذلی در رابطه با نحوه فعالیت جمعه بازار گناباد نیز گفت: با توجه به اینکه در جمعه بازار گناباد غرفه‌دارانی از شهرهای اطرف نیز حضور دارند و بعضی از این شهرها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، قرار شده جمعه بازار از این هفته فقط با حضور غرفه‌داران بومی شهرستان برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تأکید کرد: اگر چه واکسیناسیون تأثیر بسیار زیادی بر کاهش بستری و کاهش مرگ‌ و میر دارد ولی روی میزان ابتلا به بیماری چندان تأثیری ندارد؛ بنابراین در کنار واکسیناسیون همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا از این طریق چرخه انتقال ویروس در جامعه به حداقل برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha