• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040805426
  • خبرنگار : 50972

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

بیش از ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری در خراسان رضوی آنلاین انجام می‌شود

بیش از ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری در خراسان رضوی آنلاین انجام می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۹۹.۳ درصد استعلام‌ها به صورت آنلاین بوده‌است و ۰.۷ درصد به صورت آفلاین انجام شده که مربوط به روستاها است.

حسن امیری امروز هشتم تیر با اشاره به اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت ناگهانی و غیر منتظره بود، اظهار کرد: در بازه زمانی کوتاه چهار هفته‌ای، تقریبا ۲۶‌هزار دستگاه‌ احراز هویت را از سراسر استان جمع‌آوری و برای کنترل به تهران ارسال کردیم و پس از آن دستگاه‌ها عودت داده‌شد.

وی ادامه داد: کل مراکز اخذ رأی در استان برابر با ۴۵۶۷ شعبه است که از این تعداد ۳۵۱۰ ثابت و ۱۱۵۷ شعبه سیار وجود دارد. در مشهد ۲۸۲۱ شعبه کلی و ۲۶۱۵ مرکز ثابت و ۲۰۶ سیار، در مراکز روستایی تعداد ۱۷۴۶ مرکز وجود دارد و در مجموع تعداد ۵۴۷۰ دستگاه احراز هویت در شهرستان‌ها توزیع شده‌ است. به‌ طور میانگین ۱۵ درصد از دستگاه‌ها به‌طور پشتیبان وجود دارند و در روستاها به دلیل عدم امکانات این مقدار به ۱۸ درصد ارتقا پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز از ساعت ۶ صبح مراکز شروع به فعالیت کرده‌اند، گفت: ۹۷ درصد شعب در ساعت هفت آنلاین شده و در ساعت ۷:۳۰ تمامی شعب بدون مشکل آنلاین شدند.

امیری با اشاره به اینکه الویت استعلام رای‌گیری افراد برای ما با سیستم ای‌پی‌ان(APN) است، گفت: ۹۹.۳ درصد استعلام‌ها به صورت آنلاین بوده‌است و ۰.۷ درصد به صورت آفلاین انجام شده که مربوط به روستاها است. ارتباطات به‌ صورت ای‌پی‌ان، ۹۷ درصد بوده، ۲.۵ درصد یواس‌اس‌دی و در حدود ۰.۳ درصد دایل‌آپ انجام شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره رای‌گیری تنها با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شود، ادامه داد: ۸۵ درصد افراد در استان با کارت ملی و ۱۵ درصد با شناسنامه به مراکز اخذ رأی مراجعه کرده‌اند. تا به الان فقط در دو نقطه در استان دستگاه‌های احراز هویت به مشکل خورده که سریعا تعویض شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha