• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400081713025
  • خبرنگار : 50037

تاکید بر واکسیناسیون والدین دانش آموزانی که در محیط مدرسه حضور دارند

تاکید بر واکسیناسیون والدین دانش آموزانی که در محیط مدرسه حضور دارند

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:به واکسیناسیون والدین دانش آموزانی که به مدرسه می‌آیند و در محیط مدرسه هستند بویژه خانواده دانش آموزان دارای افراد مسن تاکید می‌شود.

ایرج صالحی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان  با تاکید بر اینکه  والدینی که دانش آموزان آنان به مدرسه می‌آیند باید کارت واکسن داشته باشند، اظهار کرد: یک موضوع که به اشتباه در کشور بر آن تاکید داریم موضوع تاکید بر واکسیناسیون دانش آموزان بوده در حالی که باید به واکسیناسیون والدین تاکید بیشتری شود و والدینی که بچه‌های آنان به مدرسه می‌آیند کارت واکسن والدین ضرورت داشته باشد.

وی افزود: به دلیل در جمع بودن دانش آموزان هر کاری هم کنیم دانش آموزان کرونا را می‌گیرند و بیماری را به منزل و اعضای خانواده بویژه افراد مسن خانواده انتقال می‌دهند که ممکن است این امر برای والدین و افراد مسن مشکلات پیش آورد و موجب مشکل شود که به همین دلیل باید تاکید بر واکسیناسیون والدین شود.

صالحی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد کسانی که در بخش کرونایی بستری هستند افراد مسن بوده که واکسن نزده اند ،تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان، بیمارانی که  حتی دز اول واکسن را  دریافت کرده‌اند موردی از این بیماران به آی سی یو نرفته‌اند و این بیماران گذرشان به آی سی یو نیفتاده است که این امر حاکی از تاثیرگذاری واکسن دارد.

اسامی افرادی را که واکسن نزده اند در آورده‌ایم

وی همچنین با بیان اینکه اسامی افرادی را که در شهرستان و روستاهای شهرستان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نکرده‌اند، به تفکیک از طریق کدملی اسامی این افراد احصاء شده است، خاطرنشان کرد: باید با راهکارهای مختلف این افراد را به دریافت واکسن ترغیب و تشویق کرده و واکسن هراسی را با فرهنگ سازی لازم منتفی کنیم.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد فاصله کمی با ۹۰درصد واکسیناسیون دز اول جمعیت هدف واجد شرایط خود فاصله دارد، اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد جمعیت هدف واجد شرایط شهرستان دز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha