• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400072416793

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:

دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی تلاش می‌کند کلاس‌ها حضوری برگزار شود

دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی تلاش می‌کند کلاس‌ها حضوری برگزار شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: سیاست ما از ابتدا مبتنی بر برگزاری حضوری کلاس‌های درس بود. در شهرستان‌هایی که وضعیت شیوع کرونا در آن‌ کمتر است، برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا کلاس‌های عملی و نظری از نیمه آبان ماه به صورت حضوری برگزار شود.

دکتر مرتضی تشکری قوژدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان ماه اظهار کرد: ماهیت اکثر آموزش‌های دروس علمی کاربردی، عملی است. بنابراین بیش از ۶۰ درصد ساعات آموزشی و واحدهای دروس در این دانشگاه‌ها به صورت عملی و در قالب دروس کارگاهی و کارورزی تعریف شده است.

وی افزود: رویکرد کلی دانشگاه‌های علمی کاربردی این است که حداکثر توان مراکز آموزشگاه به کار گرفته شود تا آموزش‌های عملی و تئوری به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: غالب دانشجویان و کارکنان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان هر ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. به همین دلیل آمادگی خوبی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد. خوشبختانه در دانشگاه‌های علمی کاربردی دانشجوی غیربومی و ساکن خوابگاه نداریم و تراکم جمعیت دانشجویی در این مجموعه‌ها کم است. تلاش خواهیم کرد کلاس‌های درس را به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری و حفظ سلامت دانشجویان برگزار کنیم. آموزشگاه‌های علمی و کاربردی با ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته همگان آموزش حضوری خود را آغاز خواهد کرد.

تشکری قوژدی در خصوص برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی در ارتقای سطح علمی کشور بیان کرد: در سال‌هایی که از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی می‌گذرد، برنامه‌های بسیاری در این راستا برنامه‌ریزی شده و آن‌ را به کار گرفتیم. در این زمینه می‌توان به ارتقای سطح کاربردی کسب‌وکارها و مشاغل اشاره کرد. در راستای نیل به این هدف مشاغل و کسب و کارهای بسیاری را شناسایی کرده و برای ارتقای آن مشاغل رشته‌های دانشگاهی را طراحی و برگزار کردیم تا بتوانند مسائل و مشکلات مشاغل مختلف را شناسایی و آموزش دهند. این عمل مستمر و با توجه به نیازهای استان همچنان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای ارتقای مشاغل برنامه‌های درسی کوتاه مدت و مقطع‌دار ایجاد و مورد تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد. دانشجویان در این رشته‌ها جذب و تحت آموزش قرار می‌گیرند تا در ارتقای سرانه آموزش کشور در زمینه رشد علم و فناوری موثر واقع شوند. این روال در قریب به ۳۰ سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته و در آینده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. با توجه به رسالتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده، تلاش خود را برای ارتقای سطح علم و فناوری کشور بیشتر خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بیان کرد: دانشجویان طی ۲ سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. لمس مجدد محیط‌های آموزشی تجربه ارزشمندی است که از دانشجویان می‌خواهم قدر آن را بدانند. دانشجویان بایستی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه فعال بوده و به صورت داوطلبانه در غالب تشکل‌های دانشجویی فعالیت کنند. نیازمند بازگرداندن نشاط به محیط‌های آموزشی هستیم. طبیعتا اگر دانشگاه‌ها با طراوت و نشاط باشند، این طراوت به جامعه نیز سرایت پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: طبیعتا اگر دانشگاه‌ها با طراوت و نشاط باشد، این طراوت به جامعه نیز سرایت پیدا خواهد کرد. به همین جهت لازم است نشاط به فضای دانشگاهی بازگردد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha