• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071208558
  • خبرنگار : 50435

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

برگزاری مراسم‌ عزاداری دهه پایانی صفر در گرو رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی

برگزاری مراسم‌ عزاداری دهه پایانی صفر در گرو رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هیات‌های مذهبی و آستان قدس رضوی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به مجموعه‌های دیگر بسیار خوب عمل کرده‌اند که امیدواریم در چند روز آینده نیز بتوانیم با رعایت پروتکل‌ها مراسمات مذهبی را به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

محمدصادق براتی امروز در نشست خبری برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر که در استانداری خراسان رضوی و با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های قبل از شیوع کرونا شاهد حضور میلیونی زائران در مشهد بوده‌ایم، اظهار کرد: طبق آخرین آمار مربوط به سال ۹۸ در طول سال پذیرای چهار میلیون زائر غیرایرانی بوده‌ایم. در ایام پایانی صفر نیز حدود ۵۱۲۵ زائر با وسایل نقلیه مختلف از قبیل خودرو شخصی، هواپیما و قطار و ۵۵۰ هزار نفر نیز به صورت پیاده به مشهد سفر کردند. 

وی افزود: متاسفانه در سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع کرونا، در محروم ماه از نعمت حضور زوار محروم بودیم اما امسال با توجه به شرایط فعلی کشور، ممنوعیت‌های سال گذشته برطرف شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم طی چند روز آینده بتوانیم با رعایت پروتکل‌ها مراسمات مذهبی را به نحو مطلوبی برگزار کرده و با رعایت موارد بهداشتی از شیوع بیماری در تجمعات جلوگیری شود.

براتی تاکید کرد: کارنامه هیات‌های مذهبی و اماکن متبرکه از زمان شیوع کرونا بسیار قابل قبول است. امیدواریم طی چند روز آینده نیز این وضعیت ادامه پیدا کند و در هیچ نقطه‌ای از خراسان شاهد نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی نباشیم تا زائران بتوانند سفری ایمن به مشهد داشته باشند و به سلامت به شهر خود بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha