• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041308681
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل ورزش و جوانان استان:

پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی بسته می‌شود

پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی بسته می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی  علیرغم اینکه برخی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی عمری حدود ۲۰ سال دارند؛ اما مدیرکل ورزش و جوانان این استان وعده داد طی ۲ تا ۳ سال آینده با اجرای طرح مولدسازی دیگر پروژه نیمه‌تمامی در خراسان نخواهیم داشت.

علیرضا تاج فیروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا از وجود ۲۸۰ پروژه نیمه‌تمام در این استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی را تا پایان سال ۱۴۰۲ توانستیم افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم که عمده آن‌ها مربوط به زمین‌های چمن بود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر بود همین ایام با حضور شهید رئیسی چندین پروژه ورزشی را به بهره‌برداری برسانیم که سالن ورزشی روستای قوژد در کاشمر، گود کشتی با چوخه قوچان، زمین چمن مه‌ولات، سالن کشتی و رزمی تربت‌جام جزو بزرگترین و مهمترین آن‌ها بودند.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه طی دو هفته آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: تا پایان سال هم چند پروژه مهم دیگر که اعتباراتشان در دولت سیزدهم تأمین شده به بهره‌برداری می‌رسند که سالن ۶۰۰۰ نفری ثامن الائمه مشهد از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ سالن ۶۰۰۰ هزار نفری ثامن الائمه مشهد در سال ۸۵ به زمین زده شده است، افزود: گرچه با مدلی که قبلاً به این پروژه اعتبار اختصاص داده بودند تا ۲۰ سال دیگر هم به اتمام نمی‌رسید، اما با کمک وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان رضوی و تخصیص اعتبارات استانی امسال این پروژه فاخر به بهره‌برداری می‌رسد.

تاج فیروز بیان کرد: در مجموع سه پروژه ورزشی ۶۰۰۰ نفری در کشور داریم که سالن ورزشی ثامن الائمه مشهد یکی از آنها است، با همتی که در دولت سیزدهم بود پروژه هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه استادیوم بزرگ نیشابور هم یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در کنار این‌ها پروژه‌های دیگری هم هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

افزایش ۴ برابری اعتبارات عمرانی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: گرچه قبلاً از دو ظرفیت قانونی ماده ۲۷ استفاده از سرمایه‌گذار بیرونی و مولدسازی استفاده نشده بود اما با کمک وزیر ورزش و جوانان، استاندار خراسان رضوی و معاونین ایشان موجب شد از این طریق بسیاری از پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

 وی گفت: هرچند در گذشته به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم پروژه‌های ورزشی را به اتمام برسانیم اما طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار با بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرارداد منعقد نمودیم. همچنین حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر در نوبت انعقاد قرارداد داریم که به زودی مناقصه‌ها برگزار می‌شود.

پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی بسته می‌شود

تاج فیروز همچنین از افزایش اعتبار قابل توجه استانی و ملی از سوی وزارت ورزش و جوانان و استان برای پروژه‌های ورزشی خبر داد و افزود: علیرغم اینکه سال ۱۴۰۱ اعتبارات عمرانی حدود ۵۰ میلیارد تومان بود اما سال گذشته این رقم با ۴ برابر افزایش به ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اذعان کرد: کمک‌هایی که در سال گذشته به هیات‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها شد با ۱۰ سال گذشته برابری می‌کرد، این اقدامات از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

جذب ۵ تا ۶ همت برای توسعه زیرساخت‌ها در قالب طرح مولدسازی

وی در ادامه طرح مولدسازی را از دیگر ظرفیت‌های قانونی که در این دوره از آن استفاده شد دانست و افزود: برای برخی از اماکن کم استفاده و بلااستفاده ورزش و جوانان در شهرستان‌ها در قالب طرح مولدسازی تغییر کاربری مناسب گرفته شده و از این طریق اعتبار بین ۵ تا ۶ همت در توسعه زیرساخت‌ها جذب ورزش و جوانان خراسان رضوی خواهد شد.

تاج فیروز با اعلام اینکه با جذب ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان طی ۲ تا ۳ سال آینده پروژه نیمه کاره‌ای در خراسان رضوی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های جدید هم در طرح مولدسازی اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حق مردم وجود پروژه‌های نیمه کاره نیست و از این بابت خجالت زده‌شان هستیم، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا طی ۲ تا ۳ سال آینده دیگر پروژه نیمه کاره‌ای در این استان نداشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس پیشرفت فیزیکی و کمک نمایندگان شهرستان‌ها به مرور به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: در این مسیر نیازمند همراهی بیشتر نمایندگان شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی هستیم.

پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی بسته می‌شود

 تلاش برای افزایش ازدواج‌های موفق و کاهش طلاق‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت جوانان با اجرای برخی برنامه‌ها در تلاش برای افزایش ازدواج‌های موفق و کاهش طلاق‌ها است، افزود: این طرح به عنوان وصال شیرین برگزار می‌شود که بر اساس آن کمک به تسریع و تسهیل ازدواج جوانان و تشویق و ترغیب کسانی که در عرصه ازدواج فعالیت دارند می‌شود.

تاج فیروز همچنین از برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰۰ نفر از این شهدا را جوانان ورزشکار تشکیل می‌دهد برای همین کمیته ورزشی این کنگره با اداره ورزش و جوانان استان است.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی که تا زمان کنگره شهدا برگزار می‌شود باید پیوست شهدایی داشته باشد، تصریح کرد: در همین راستا جلساتی تاکنون برگزار شده و تلاش می‌شود به زودی یادواره شهدای ورزشکار در کاشمر برگزار شود.

تکلیف ۱۶ سال بلاتکلیفی سالن ورزشی روستای قوژد مشخص شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه به بازدید روز گذشته خود از نقاط زلزله زده کاشمر و برخی پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: در این بازدید مقداری وسایل ورزشی بین جوانان و نوجوانان توزیع شد.

وی در خصوص وضعیت سالن ورزشی روستای قوژد از توابع بخش مرکزی کاشمر که ۱۶ سال نیمه کاره باقی مانده بود، گفت: سالن ورزشی روستای قوژد سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود.

تاج فیروز افزود: گرچه سال قبل در بازدیدی که از این سالن ورزشی داشتم به مردم منطقه قول بهره‌برداری از آن را طی ۶ ماه دادم، اما طی یک سال با تلاش‌هایی که صورت گرفت به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید، در خصوص دلایل تأخیر در بهره‌برداری از آن گفت: چون پروژه در اختیار بسیج سازندگی بود برای همین انتقال پروژه تا زمانی که به دست اداره کل ورزش و جوانان رسید چندین ماه زمان برد.

پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی بسته می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این پروژه بر زمین مانده پس از ۱۶ سال بالاخره تا چند روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: سالن ورزشی روستای قوژد به معنای واقعی یکی از یادگاران ابراهیم است.

وی تصریح کرد: در ادوار گذشته هیچ دولتی مانند دولت شهید رئیسی به ورزش توجه نداشت، این پروژه هم با اعتباراتی که توانستیم از دولت شهید رئیسی بگیریم تکمیل شد.

تاج فیروز با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور آینده همانند شهید رئیسی به ورزش توجه جدی داشته باشد، گفت: تلاش می‌شود بتوانیم در حوزه زیرساخت‌ها در دولت بعدی هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha