• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062014466
  • خبرنگار : 50036

وزیر علوم:

نظام با قدرت نرم خود در دل شهروندان و آزادگان جا باز می‌کند

نظام با قدرت نرم خود در دل شهروندان و آزادگان جا باز می‌کند

ایسنا/همدان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قدرت نرم نظام یعنی اینکه نظام در قلب و دل شهروندان و آزادگان و مستضعفان دنیا جا باز کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل شنبه ۲۰ شهریور در کنگره شهید محراب آیت الله مدنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای محراب، شهدا را الگوهای عملی اخلاق، ایثار و شهادت دانست و گفت: به پاس تلاش‌های شبانه روزی دانشمندان، اندیشمندان و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی قدرت سخت نظام هر روز قویتی تر از گذشته بوده و خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش دانشمندان و اندیشمندان و روحانیون و فرهیختگان قدرت نرم نظام همپایه با قدرت سخت نظام افزایش یابد، قدرت نرم نظام یعنی اینکه نظام در قلب و دل شهروندان و آزادگان و مستضعفان دنیا جا باز کند و علاقه آنها به نظام ما افزایش یابد.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره حرکتی خداپسندانه برای افزایش قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی است، شهدا متعلق به همه ملت هستند و تمامی گرایش‌های سیاسی و قومیت‌ها با هر گویش و زبانی به شهدا ارادت دارند.

زلفی گل بیان کرد: در جمهوری اسلامی باور داریم هر مسئولی و هر مدیری اگر در راستای اهداف مقدس شهدا حرکت کند حتما عاقبت به خیر می‌شود و در خلاف جهت حرکت کند یقیناعاقبت بخیر نمی شود و عاقبت بخیری بزرگرتین نعمتی است که خداوند متعال به هر انسانی می‌تواند بدهد.

وزیر علوم گفت: وقتی زندگی این شهید محراب را مطالعه می کنیم متوجه می شویم ویژپگی های منحصر به فرد خود را داشته ، یکی از مهمترین شاخصه های ایشان قدرت انسجام بخشی و سیستم سازی بوده که باید سرلوحه کار ما باشد، در هر کجا قرار می‌گرفت با تاسیس نهادها و سیستم‌ها سعی می‌کرد پا را از تبلیغات دینی فراتر گذاشته و وارد خدمات رسانی اجتماعی شود.

وی از دانشگاهیان و حوزویان خواست اسن ویژگی بارز شهید مدنی را مد نظر قرار دهند و اظهار کرد: همواره روحانیت ملجا امن مردم ما بوده‌اند وسرمایه‌های اجتماعی نظام را حفظ کرده و ارتقا داده‌اند.

وزیر علوم افزود:  سرمایه های نهادی فراوانی در کشور داریم که یکی از آنها شهید مدنی است و برگزاری کنگره و معرفی به نسل جوان جای تقدیر فراوان دارد،  سرمایه های نمادین را اگر قدر بدانیم بهترین نوع سرمایه گذاری است.  

زلفی گل خود را سربازعلمی کشور برشمرد و گفت: امروز بزرگترین چالش کشور اشتغالزایی و اشتغالپذیری است و باید به نهضت اشتالزایی توجه کنیم، باید به پروژه اول کشور تبدیل شود، روحانیون قدرت منحصر به فردی در ارتباط ‌گیری با اقشار مختلف جامعه دارند که هیچ قشری آن را ندارد در انسجام بخشی و تبدیل اشتغالزایی به نهضت ملی به کمک حاکمیت بیایند.

وی تصریح کرد: روحانیت می تواند مردم را ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و دانش پایه هدایت کند، باور کنید بزرگترین دفاع امروز ما رفتن به جنگ بیکاری است، روحانیت برای افزایش قدرت خود باید مردم و افراد توانمند را تشویق کنید برای اشتغالزایی و این یک کار جهادی است و چالش جمعیتی که دغدغه و چالش امروز ماست را می توان حل کرد.

وزیر علوم گفت: اگر حوزه و روحانیون یکی از اهدافشان قراردادن اشتغال در سرلوحه کارشان باشد، سایر نهادها نمی‌توانند آن کار را انجام دهند، برای آینده کشور موثرترین خواهید بود همانگونه که تا کنون بوده اید.

دبیر کمیته علمی کنگره شهید مدنی نیز از ارسال ۵۱ مقاله به دبیرخانه کنگره خبرداد و گفت: ۱۴ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، داوری این مقالات را بر عهده رگفتند.

حجت الاسلام محمدمهدی حاجیلویی افزود: در مجموع ۴۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در کتاب مجموعه مقالات به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: اطلس جامع شهید مدنی با عنوان "سید العلمای اعلام" نیز تهیه شده تا زوایای پنهان یک مجتهد فرزانه را معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha