• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060100082
  • منبع : نمایندگی مرکزی

10 آبان، آخرین مهلت ارسال مقاله به دومین کنفرانس ملی داده‌کاوی در علوم زمین

10 آبان، آخرین مهلت ارسال مقاله به دومین کنفرانس ملی داده‌کاوی در علوم زمین

ایسنا/مرکزی دبیر اجرایی کنفرانس داده‌کاوی علوم زمین با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس آغاز شده و تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد، گفت: این کنفرانس ۲۷ آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار خواهد شد.

دکتر نوید هوشنگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰ مقاله به کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ۸۰ مقاله در سایت سیویلکا بارگزاری شد و در دسترس عموم قرارگرفت. تا امروز حدود ۱۵ مقاله برای این دوره از کنفرانس ارساله شده ‌است. محور این کنفرانس، نقشه برداری، عمران و معدن است و داوطلبان حوزه شهرسازی و جغرافیا نیز با توجه به ارتباط این رشته‌ها با علوم زمین می‌توانند مقالات خود را ارسال کنند.

هوشنگی درخصوص پایان کار مقالات تصریح کرد: مقالات ارسال شده در مباحث نوینی که در کشور وجود دارد مورد بررسی و بحث قرار گرفته و در آخر به وزارت‌ علوم ارسال و در سایت سیویلکا بارگزاری می‌شوند و در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

وی درباره دستاوردهای این کنفرانس در سال گذشته توضیح داد: بطور کلی دستاورد چنین کنفرانس‌های علمی تبلیغ آن علم و بیان نوآوری‌هایی است که در آن حیطه انجام شده‌ است. سال گذشته این کنفرانس اولین کنفرانس مجازی‌ای بود که تشکیل شد و در آن سخنرانی‌هایی توسط اساتید برتر مانند دکترشریعت، دکتر خالصی و دکتر مرتد در زمینه علوم نوین داده‌کاوی انجام شد و دو استاد از خارج کشور نیز با ما همکاری داشتند. خروجی این کنفرانس بارگزاری ۸۰ مقاله در سایت سیویلکا بود.

هوشنگی بیان کرد: اغلب اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا مخاطبین این کنفرانس‌ها هستند که با توجه به مقالات ارائه شده و خروجی پژوهشی آنها امتیازهایی در فضای دانشگاه برای آنان در نظر گرفته می‌شود. برای نمونه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در برخی دانشگاه‌ها قبل از پذیرش پایان نامه، شرط پذیرش مقاله الزامی است که این کنفرانس‌ها از این لحاظ کمکی به دانشجویان است و امتیاز اساتید نیز شامل امتیازهای پژوهشی و مبلغی است که تحت عنوان گرنت به آنها تعلق می‌گیرد.

دکتر هادی فتاحی دبیر علمی کنفرانس نیز به ایسنا گفت: این کنفرانس در ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) نمایه شده است. در این کنفرانس هر مقاله ارسالی که از سوی محققین حوزه علوم زمین سراسر کشور ارسال می شود پس از دریافت توسط دبیرخانه کنفرانس به داوران متخصص ارسال می‌شود و در صورت تایید مورد پذیرش نهایی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته (در اولین دوره کنفرانس که در دانشگاه صنعتی اراک باز برگزار شد) ۶۵ درصد از مقالات مورد پذیرش قرار گرفت که این میزان از پذیرش، نشان از سطح بالای کیفیت برگزاری کنفرانس دارد.

فتاحی تصریح کرد: در کنار برگزاری کنفرانس قصد بر این است که در روزهای قبل از برگزاری کنفرانس٫ کارگاه های کاربردی در حوزه کاربرد داده کاوی در علوم مختلف زمین توسط اساتید و محققین برجسته برگزار شود که توسط سایت کنفرانس و فضاهای مجازی مربوط به کنفرانس به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

وی افزود: همانند سال گذشته قصد داریم از اساتید برجسته خارج از کشور و داخل بعنوان سخنرانان کلیدی برای بیان آخرین دستاوردها در کاربرد داده کاوی در حوزه علوم زمین استفاده کنیم که به مرور، پس از نهایی شدن حضور هر سخنران کلیدی، موضوع در سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha